سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک خبر داد؛

تاییدیه معاونت غذا و داور شرط صدور مجوز برای فعالیت عطاری‌ها

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در مورد ضرورت ساماندهی عطاری‌ها و روش اجرای آن نکاتی را بیان کرد.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک، در مورد ضرورت ساماندهی عطاری‌ها و روش اجرای آن اظهار کرد: عطاری‌ها واحد صنفی هستند که مجوز فعالیت را از صنف مرتبط و تحت نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت دریافت می‌کنند؛ قدمت فعالیت بعضی از عطاران به صورت توارثی است و بسیاری از آن‌ها خدمات ارزشمندی را ارائه کرده‌اند. لیکن متأسفانه به دلیل ناقص بودن روند اجرایی برای نحوه فعالیت آنها، بهتدریج تعداد قابل توجهی از عطاری‌ها به صورت ناآگاهانه و یا عمدی شروع به فعالیت‌های غیر قانونی و خطرناک برای سلامتی انسان‌ها می‌کنند و بدتر اینکه این رویه گسترش یافته است.

علیمرادیان ادامه داد: با توجه به مراتب فوق، برای نظارت موثرتر در روند کار عطاری ها، بحث ساماندهی عطاری‌ها در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی مطرح  و مقرر شد که عطاری‌ها برای دریافت مجوز فعالیت به جزء صنف مربوطه تاییدیه‌های لازم را از معاونت غذا و دارو دانشگاه نیز اخذ کنند.

انتهای پیام/

احذ مجوز برای فعالیت عطاری‌ها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
f
۱۳:۱۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
عطاری نیاز به مجوز داره اما در تمام روستاهها یک داروخانه شهر بدون داروساز با مشغول فروش داروههای بنجول به مردم هستند.و بدون نسخه تمام داروهها میفروشنن و کسی نیست نظارت کنه