سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه یزد:

مهمانسرا‌ها حرمت ماه رمضان را نگاه دارند

امام جمعه یزد گفت: هیچ کسی نباید در محل‌های عمومی روزه خواری علنی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، آیت الله محمد رضا ناصری یزدی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه هیچ کسی نباید در محل‌های عمومی روزه خواری علنی داشته باشد، گفت: افرادی هم که عذرشرعی دارند هم نباید روزه خواری علنی کنند و به علاوه مهمانسراها، هتل‌ها و رستوران‌ها هم باید حرمت این ایام را نگاه دارند و به گونه‌ای رفتار نکنند که شرایط برای روزه داران  سخت شود.

وی  با بیان اینکه نیرو‌های انتظامی هم باید مراقبت لازم را در این زمینه داشته باشند، افزود: به افرادی که در حال روزه خواری علنی هستند باید در مرحله اول تذکر داده شود و در صورتی که توجه نکردند طبق قانون عمل کنند که تظاهر به روزه خواری در جامعه نداشته باشیم.

نماینده، ولی فقیه در استان ادامه داد:  یک سری جلساتی هست که در طول ایام ماه رمضان ممکن است برای مردم مانع روزه داری شود که حتما باید این چنین جلسات هم جمع آوری شود تا هیچ کسی به گناه نیفتد.

امام جمعه یزد گفت: در مجموع، فضای شهری یزد باید به گونه‌ای باشد که حتی گردشگرانی که در این ایام به شهر مراجعه می‌کنند هم بفهمند که ماه مبارک رمضان است و مردم یزد روزه دار هستند و خدای ناکرده حرمت این ماه مبارک را در یزد نشکنند.

پرهیزاز اسراف‌ در افطاری دادن

وی با اشاره به اینکه نسبت به افطاری دادن و ثواب آن روایت‌های بسیار زیادی وجود دارد ،گفت: مردم در این ایام افطاری دادن را قطع نکنند، اما به صورت جدی از اسراف‌ها پرهیز کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: مردم باید سعی کنند افطاری‌ها را خلاصه‌تر و به صورت ساده‌تر تهیه کنند و غذا‌های مراسم افطاری را هم سعی کنند خودشان در منزل تهیه کنند تا هزینه آن تا حد امکان پایین‌تر شود.

آیت الله ناصری یزدی ادامه داد: به این صورت هم مردم به فشار زیادی در ارتباط با افطاری دادن دچار نمی‌شوند و هم اینکه این سنت بسیار خوب حفظ می‌شود.

امام جمعه یزد بر ضرورت آمادگی مساجد برای ماه مبارک رمضان تاکید کرد و افزود: مردم هم باید سعی کنند در ماه مبارک رمضان حضور بیشتری در مساجد داشته باشند و نماز‌های یومیه خود را در مساجد و به جماعت بخوانند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.