سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید گندم در سیستان و بلوچستان به ۷.۵ تن رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از هفت هزار و ۵۰۰ تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان جنوب این استان خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، غلام حیدر زورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان  اظهار کرد: سطح زیر کشت گندم سال زراعی جاری سیستان و بلوچستان ۳۲ هزار هکتار است که برداشت این محصول از اسفند سال گذشته تاکنون در هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان انجام شده است.

وی شهرستان‌های ایرانشهر و دلگان را دارای بیشترین سطح کشت گندم در سیستان و بلوچستان معرفی کرد و ادامه داد:۱۵۰ دستگاه کمباین مهاجر و بومی در برداشت گندم به کشاورزان کمک می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۱۱ مرکز خرید گندم شامل ۶ مرکز توسط تعاون روستایی و پنج مرکز توسط غله و خدمات بازرگانی در استان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به تاثیرات خشکسالی گفت: هر ساله حدود ۸۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان به کشت گندم اختصاص داشت که در سال زراعی ۹۷ -۹۸ به دلیل خشکسالی شدید کشت گندم در شمال این استان که بیشترین سطح را هر ساله به خود اختصاص می‌داد انجام نشد.

 سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و ... دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

انتهای پیام/ع

سطح زیر کشت گندم سال زراعی جاری  ۳۲ هزار هکتار است

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.