سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست مکزیک از آمریکا برای همکاری در حوزه توسعه اقتصادی

رئیس‌جمهور مکزیک از واشنگتن خواست به جای ارائه کمک نظامی، در این کشور سرمایه‌گذاری کند و همکاری‌ها را در حوزه توسعه اقتصادی افزایش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک، روز سه‌شنبه اعلام کرد مکزیک بیش از این کمک‌های آمریکا در حوزه امنیتی را نمی‌خواهد. وی به جای این کمک‌ها سرمایه‌گذاری اقتصادی آمریکا را در مکزیک و آمریکای مرکزی خواستار شد.

ابتکارعمل «مریدا» برای مقابل با قاچاق مواد مخدر با کمک تجهیزات نظامی آمریکایی و حمایت فنی و آموزش نیرو‌های مکزیکی و دیگر کشور‌های آمریکای لاتین در سال ۲۰۰۸ راه‌اندازی شد. این کشور‌ها در چارچوب این طرح در آن زمان بیش از ۳ میلیارد دلار کمک دریافت کردند.

لوپز اوبرادور در نشست خبری روزانه خود گفت: ما می‌خواهیم در طرح مریدا به طور کامل بازنگری شود زیرا این طرح بی‌نتیجه است. ما نمی‌خواهیم در زمینه به کارگیری نیرو همکاری کنیم بلکه ما به دنبال همکاری در حوزه توسعه اقتصادی هستیم.

رئیس جمهور چپ‌گرای مکزیک گفت: چنین سرمایه‌گذاری نه تنها به مبارزه با مواد مخدر کمک می‌کند بلکه با موج مهاجران غیرقانونی هم مقابله می‌کند. ما طرح توسعه را برای جنوب شرقی مکزیک و آمریکای مرکزی پیشنهاد می‌کنیم. ما خواستار سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های تولید و اشتغال‌زایی هستیم. ما بالگرد‌های جنگی نمی‌خواهیم.

وی در مورد واکنش آمریکا به چنین پیشنهاداتی نیز گفت: ما پیشرفت‌هایی در این زمینه داشتیم.

آلفونسو دورازو، وزیر امنیت مکزیک روز دوشنبه پیشنهاد کرد منابع مالی طرح مریدا برای کمک به گارد ملی به کار گرفته شود. گارد ملی نیروی نظامی جدید است که لوپز اوبرادور به زودی آن را برای مبارزه با خشونت‌ها و قاچاق راه اندازی می‌کند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.