سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افراد مراقب باشند، دو فوتی براثر کار با تیلر در خراسان جنوبی

در سال زراعی جاری۷ نفر حین کار با دستگاه تیلر در زمین های کشاورزی دچار حادثه شدند که از این تعداد ۲ نفر جان باختند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  عباسی معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گفت:معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان گفت: ۳ نفر ازحادثه دیدگان در سال گذشته و۴ نفر از ابتدای امسال حین کار با دستگاه تیلر و شخم زدن زمین دچار حادثه شدند.

وی با بیان اینکه از سه مصدوم سال گذشته، دو نفر فوت کردند، افزود: افراد فوت شده ۲۱ ساله و ۶۱ ساله بودند و یک خانم ۷۲ ساله هم مصدوم شد که همگی اهل شهرستان فردوس بودند.

 عباسی گفت: امسال هم یک نوجوان ۱۴ ساله در سرایان، ۱۲ ساله در سربیشه و یک جوان ۲۷ ساله در روستای چلونک قاین و مردی ۴۳ ساله در روستای مشار قاین در اثر کار با تیلر دچار قطع عضو و یا جراحات شدید در اندام‌ها شدند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان با بیان اینکه اغلب افراد حادثه دیده با نحوه کار با تیلر آشنایی نداشتند، اظهار کرد: افراد باید درهنگام کار با دنده عقب تیلر احتیاط کنند، چون تیغه‌های تیلر تیز و پر است و بعد از خاموش کردن، این تیغه‌ها برای مدتی هنوز حرکت دارند که باید افراد صبر کنند تا تیغه‌ها از حرکت بایستند و سپس تیغه‌ها را تمیز کنند.

عباسی با بیان اینکه سرعت تیلر ۱۲ کیلومتر بر ساعت است، گفت: به دلیل سرعت پایین از حرکت در مسیر‌های جاده‌ای خودداری کرده و فقط در مسیر‌های کشاورزی تردد کنند.

وی با بیان اینکه اغلب افراد کم سن و سال از صدای موتور تیلر خوششان می‌آید و آن را روشن می‌کنند، افزود: متاسفانه روشن کردن تیلر و عدم رعایت نکات ایمنی حوادث ناگواری را رقم می‌زند که نیاز است افراد احتیاط بیشتری کنند.

انتهای پیام / ط آ

۴ نفر مصدوم در حین کار با دستگاه تیلر 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.