سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراض نمایندگان مجلس فرانسه به فروش اسلحه به عربستان

نمایندگان مجلس فرانسه وزیر نیرو‌های مسلح این کشور را در ارتباط با ادامه فروش اسلحه و مهمات به عربستان سعودی بازخواست کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فرانس پرس، نمایندگان مجلس فرانسه وزیر نیرو‌های مسلح این کشور را در ارتباط با ادامه فروش اسلحه و مهمات به عربستان سعودی بازخواست کردند.

ژان-پی لوک، نماینده کمونیست سن ماریتیم درباره پهلوگرفتن یک کشتی سعودی در بندر لوهاور فرانسه این سوال را از وزیر دفاع مطرح کرد: «فرانسه به نام سیاست پولی اش به فروش اسلحه و مهمات به عربستان سعودی به صورتی مخفیانه ادامه می‌دهد. شاهد سخن من کشتی دولتی عربستان سعودی است که در بندر لوهاور برای بارگیری قطعات تیربار ساخت فرانسه حضور دارد تا آن‌ها را به بندر سعودی جده منتقل کند. خانم وزیر آیا می‌توانید در عین شفافیت به نمایندگان مردم درباره نوع بار این کشتی در بندر لوهاور توضیح دهید؟»

خانم ژانویو داریوسک، وزیر نیرو‌های مسلح فرانسه در پاسخ گفت: «دولت هیچگاه وجود سلاح‌های ساخت فرانسه را در یمن منکر نشده است و فلوارنس پارلی (وزیر قبلی) به این موضوع اشاره کرده است و من امروز نیز آن را تکرار می‌کنم. ما دلیل و برهانی نداریم که ثابت کند این سلاح‌ها علیه مردم غیر نظامی به کار گرفته می‌شود. (تعجب و اعتراض برخی نمایندگان).»

وی افزود: «اگر فکر کنیم که این جنگ وحشتناک و نفرت آور در صورتی که فرانسه به متحدانش عربستان سعودی و امارات عربی متحده سلاح نفروشد به پایان می‌رسد، این باور غلطی است.»

وی در بخش دیگری درباره کشتی باری سعودی در بندر لوهاور گفت: «آقای نماینده شما می‌دانید که لوهاور یک بندر بزرگ فرانسوی است و جای تعجب ندارد که یک کشتی سعودی در آنجا پهلو بگیرد. این یک بندر بزرگ و مرجع است که بسیاری از کشور‌های خلیج فارس را پذیرا می‌شود و به کل منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) نیز خدمات می‌دهد.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.