سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت طرح کوچ مناطق رانشی را در دستور کار قرار داده است

سرپرست استانداری گلستان گفت: دولت به فکر حفظ جان مردم است و از همین رو طرح کوچ مناطق رانشی را در دستور کار قرار داده و در نظر دارد که بابت آن تسهیلات کم بهره و قرض الحسنه اختصاص دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، میرمحمد غراوی سرپرست استانداری گلستان در بازدید از روستا‌های دچار رانش شده شهرستان مینودشت در شرق گلستان گفت:بازسازی برخی روستا‌های بالادست شهرستان مینودشت که در شیب‌های تند قرار داشته و به همین دلیل دچار رانش و خسارت شده، توجیهی ندارد.

میرمحمد غراوی افزود: ساخت و ساز‌ها در روستا‌های بالادست این شهرستان گا‌ها در شیب‌های بیش از ۳۵ و تا ۸۰ درصد انجام و بر اثر بارش و رانش زمین، دچار خرابی‌های فراوان شده است.

سرپرست استانداری گلستان افزود: ساخت و ساز و بازسازی منازل روستایی در محل‌های رانشی توجیه ندارد و ساکنان باید به محل دیگری کوچ داده شوند.

وی خاطرنشان کرد: ساکنین این مناطق و کسانی که اراضی مناسب در اختیار دارند نیز باید برای تحقق این امر همکاری داشته باشند و نباید از این وضعیت سوء استفاده شود.

وی با اشاره به خودداری برخی افراد از فروش زمین و یا درخواست قیمت‌های بالا از دستگاه‌های دولتی گفت: چنانچه شاهد این قبیل بداخلاقی‌ها و سوء استفاده‌ها باشیم، در طرح هادی مناطق مورد نظر بازنگری کرده و هرگونه ساخت و ساز را برای جلوگیری از رفتار اینگونه افراد ممنوع خواهیم نمود.

وی گفت: رانش زمین در روستا‌های بالادست شهرستان مینودشت فعال بوده و در روز‌های آینده خصوصا در ایام گرما، شاهد سرعت رانش خواهیم بود.

بر اثر بارندگی‌های شدید اوخر سال گذشته و امسال، ۱۳ روستای شهرستان مینودشت در شرق گلستان دچار رانش شدند و ۲۴۰ واحد مسکونی در این مناطق آسیب دید.

انتهای پیام/ح
 

مناطق رانشی گلستان در طرح کوچ قرار گرفت

 
برچسب ها: استانداری ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.