سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مشکلی برای توزیع و نگهداری داروی بیماران صعب العلاج در مناطق سیل زده نداریم

جان بابایی گفت: تا به این لحظه مشکلی در زمینه تحویل داروی بیماران خاص ساکن در کمپ‌های مناطق سیل زده وجود نداشته است.

قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در تمام مناطق سیل زده داروی بیماران خاص و صعب العلاج تامین شده است و هیچ گونه کمبودی در این خصوص وجود ندارد، اقدامات درمانی برای افرادی که بیماری آنها بر اساس پرونده الکترونیک سلامت شناسایی شده است، انجام می‌شود و حتی پیشگیری از بروز بیماری‌های دیگر در دستور کار است.

وی ادامه داد: گروه‌های پر خطر به ویژه مادران باردار در مناطق سیل زده شناسایی و به نقاط امن منتقل شدند و در صورت ابتلای این افراد به بیماری خاص‌ در سریع‌ترین زمان ممکن دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز گروه‌های پر خطر در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

جان بابایی تاکید کرد: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق سیل زده کاملا رایگان است و حتی پروسه تامین داروی آن‌ها بدون دریافت هیچ هزینه‌ای انجام می‌شود.

تامین یخچال برای نگهداری داروی بیماران مناطق سیل زده

معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: برخی از دارو‌های بیماران خاص باید در محیط سرد و در درون یخچال باشد به همین دلیل وزارت بهداشت یخچال‌هایی را در محل تجمع ساکنان مناطق سیل زده برای نگهداری داروی بیماران خاص در نظر گرفته و سلامت داروی افراد پرخطر و بیماران صعب العلاج کاملا تضمین شده است.

وی افزود: تا به این لحظه مشکلی در زمینه تحویل داروی بیماران خاص ساکن در کمپ‌های مناطق سیل زده وجود نداشته است و داروی بیماران صعب العلاج در خانه‌های بهداشت نگهداری و به وسیله کارشناسان مراقب سلامت پس از شناسایی بیماران خاص تحویل آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.