سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون درجنوب خوزستان

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان به اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان اشاره کرد و گفت: ۲۶۴ هزار نفر جامعه هدف طرح کنترل فشار خون در جنوب خوزستان شناسایی شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،شکراله سلمان‎زاده سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان سه شنبه گفت:گروه هدف بسیج ملی کنترل فشار خون افراد بالای ۳۰ سال و بیماران کلیوی در هر سن و نیز زنان باردار در هر زمان از دوران بارداری را شامل می‌شوند.

وی مراکز اجرای این طرح را بیمارستان، پایگاه‌های سلامت شهری و روستایی، مراکز جامعه سلامت، خانه‌های بهداشت، ادارات دولتی و مراکز آموزشی عنوان کرد و افزود: بیماری پرفشاری خون مهمترین علت مرگ در کشور است که می‌تواند منجر به سکته‌ها قلبی و مغزی و نارسایی کلیوی شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: بیماری پر فشاری خون به قاتل خاموش معروف است چرا که نیمی از مبتلایان از بیماری خود خبر ندارند و براساس مطالعات انجام‌‎شده یک سوم افراد کشور به بیماری پر فشاری خون مبتلا هستند و شیب ابتلا به این بیماری رو به افزایش است.

سلمان زاده بهترین راه پیشگیری از این بیماری را اصلاح سبک زندگی عنوان کرد و ادامه داد: اصلاح سبک زندگی به معنی داشتن فعالیت ورزشی منظم، تغذیه مناسب به ویژه محدود کردن مصرف نمک، چربی‌های ترانس و کنار گذاشتن مصرف فست‌فودها، تنقلات، ترک سیگار و الکل است.

وی گفت: به منظور آگاه‌سازی شهروندان از عوامل خطر این بیماری و تشخیص افراد مبتلا، بسیج ملی کنترل فشار خون همزمان با سراسر کشور ۱۷ خردادماه تا ۱۵ تیر اجرا می‌شود.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰ مرکز شهری، ۱۸ مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام / د

طرح بسیج ملی کنترل فشار خون

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.