سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشجوی دکترا راهبر و کشنده تحقیقات دانش بنیان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کشور به دانشجوی دکترا و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی به عنوان راهبر و کشنده تحقیقات دانش بنیان نیاز دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به شهرکرد و بازدید از مراکز دانش بنیان و تولیدی این شهر گفت: تغییر رویکرد در آموزش به دانشجویان تحصیلات تکمیلی باعث توسعه شرکت‌های دانش بنیان و رونق اقتصادی مناطق مختلف کشور خواهد شد.

وی افزود: بنای دانشگاه آزاد اسلامی این است که واحدهای دانشگاهی در هر منطقه  به اقتصاد آن محل کمک کنند.

طهرانچی اضافه کرد: اگر شغل دانشجوی دکترا را تنها تدریس و تحقیق در دانشگاه بدانیم، در این زمینه به خود کفایی رسیدیم.

وی ادامه داد: این در صورتی است که دانشجوی دکترا به عنوان راهبر و کشنده تحقیقات دانش بنیان شناخته می‌شود و کشور در این زمینه هنوز به فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی نیاز دارد.

به گفته طهرانچی؛ هم اکنون دانشگاه آزاد اسلامی با ۴۴۰ واحد فعال، وظیفه آموزش یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در کشور را بر عهده دارد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در سفر یک روزه به شهرکرد از مراکز دانش بنیان و تولیدی، آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، کارگاه اسانس‌گیری و عرقیجات گیاهی، کارگاه لبنیات پاستوریزه و کارگاه تولید و فرآوری گیاهان دارویی ارگانیک واحد شهرکرد بازدید و در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری شرکت کرد.

انتهای پیام/ز

واحدهای دانشگاهی در هر منطقه  به اقتصاد آن محل کمک کنند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.