سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه صد‌ها دادستان سابق آمریکایی علیه کارشکنی‌های ترامپ در اجرای عدالت

صد‌ها دادستان سابق آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کردند اگر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور نبود، تاکنون به دلیل کارشکنی‌هایش در اجرای عدالت متهم شناخته می‌شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، صد‌ها دادستان سابق آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کردند اگر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نبود، به دلیل کارشکنی در اجرای عدالت تاکنون متهم شده بود.

این دادستان‌های سابق روز گذشته (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کردند اسناد و مدارک ارائه شده در گزارش رابرت مولر، مسئول تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا برای متهم کردن دونالد ترامپ کافی بود.

آن‌ها در بیانیه خود به موارد مشخص شده در گزارش رابرت مولر از جمله دستور ترامپ به دان مک گاهن، مشاور سابق کاخ سفید برای اخراج رابرت مولر و همچنین تلاش ترامپ برای محدود کردن دامنه تحقیقات مولر اشاره کردند.

در متن این بیانیه آمده است: همه ما معتقد هستیم اقداماتی که دونالد ترامپ انجام داده و در گزارش رابرت مولر به آن‌ها اشاره شده است، اگر بوسیله هر فرد دیگری انجام شده بود، منجر به متهم شناخته شدن آن شخص می‌شد. ما به عنوان دادستان‌های کل سابق آمریکا متوجه شدیم که محاکمه افرادی که در اجرای عدالت کارشکنی کردند، ضروری است، زیرا محاکمه نکردن این افراد کل نظام عدالتی ما را در خطر قرار می‌دهد. ما به این مسئله معتقد هستیم.

این بیانیه نخستین بار بوسیله واشنگتن پست منتشر شد و به امضای حدود ۴۰۰ دادستان سابق رسید. در گزارش اخیر رابرت مولر نوشته شده که هیچ مدرکی برای اثبات وجود تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و عوامل روس بدست نیامده است؛ اما مولر ۱۰ مورد احتمالی از کارشکنی‌های دونالد ترامپ در اجرای عدالت را فهرست بندی کرده است. این درحالی است که ویلیام بار، دادستان کل آمریکا اعلام کرد که او و راد روزنستاین، معاون دادستان کل به این نتیجه رسیده اند که مدارک کافی برای متهم کردن دونالد ترامپ بدست نیامده است. تاکنون دموکرات‌های زیادی از تصمیم ویلیام بار به شدت انتقاد کرده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.