سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ سرباز آمریکاییِ قاتل شهروند عراقی را عفو کرد!

رئیس‌جمهور آمریکا سرباز سابق آمریکایی را که به دلیل قتل یک شهروند عراقی به ۱۵ سال حبس محکوم شده بود، عفو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (دوشنبه) «مایکل بهنا» یک سرباز سابق اهل اکلاهما را که به اتهام قتل یک شهروند عراقی به ۱۵ سال حبس محکوم شده بود، به طور کامل مورد عفو قرار داد.

کاخ سفید روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای از تصمیم دونالد ترامپ برای عفو این سرباز آمریکایی خبر داد. در این بیانیه آمده است: مایکل بهنا حمایت گسترده نظامیان، مقامات برجسته اکلاهما و عموم مردم را به همراه داشت. او یک زندانی نمونه بوده است، به همین دلیل کاملا سزاوار این است که مورد عفو قرار بگیرد.

دادستان‌های آمریکایی پیشتر اعلام کرده بودند که این سرباز آمریکایی، علی منصور محمد را که احتمال می رفت عضو گروه تروریستی القاعده باشد، در سال ۲۰۰۸ در بیابانی به قتل رساند. وی که هم اکنون ۳۵ سال دارد از علی منصور محمد بدون هیچ مجوزی بازجویی کرد و سپس او را با دو گلوله به قتل رساند. این درحالی است که علی منصور محمد به دلیل نبود مدارک کافی برای مرتبط دانستن او با گروه تروریستی القاعده، آزاد شده بود.

مایکل بهنا پیشتر به دلیل انجام یک فقره قتل در منطقه جنگی به ۲۵ سال حبس محکوم شده بود که این حکم او سپس به ۱۵ سال کاهش یافت. بهنا بار‌ها ادعا کرده که برای دفاع از خود مجبور به کشتن این زندانی عراقی شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.