سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر اقدام به برداشت سرب از معدن اسفراین می‌کنند

فرماندار اسفراین با بیان اینکه بر اساس آخرین گزارش‌ها روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر در این منطقه حضور می‌یابند، گفت: جلوگیری از ادامه این وضعیت، برنامه منسجمی نیاز دارد که در آینده نزدیک این اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، طاهر رستمی فرماندار اسفراین در نشست شورای عشایر این شهرستان گفت: هجوم سودجویان برای برداشت از معدن سرب کشف شده در این منطقه، حرکت بدی را برای تخریب مراتع عشایر، منابع طبیعی و محیط زیست شکل داده است.

وی افزود:تاکنون این موضوع چندین بار در جلسات مختلف مطرح و پیگیری‌هایی برای جلوگیری از آن انجام شده و مقدار زیادی از ذخایر برداشتی توقیف و با متجاوزان برخورد شده است.

رستمی با اشاره به بازدید اعضای شورای تامین و روسای ادارات مرتبط از این منطقه در هفته جاری، گفت: عزم جدی برای جلوگیری و پیشگیری از تخریب منابع طبیعی در این منطقه وجود دارد که در این خصوص نیازمند همراهی عشایر نیز هستیم.

وی با اشاره به نزدیک شدن زمان کوچ عشایر گفت: قطعا برای تامین امنیت این منطقه و مسیر تردد عشایر، تمهیدات لازم اندیشیده شده تا عشایر مشکلی در کوچ خود نداشته باشند.

فرماندار اسفراین با بیان اینکه پیگیر تعیین تکلیف این منطقه معدنی هستیم، گفت: تاکنون نیروی انتظامی برخورد‌هایی در این زمینه داشته، ولی به علت حجم بالای حضور افراد سودجو در منطقه، این برخورد‌ها چندان سودبخش نبوده است.

رستمی با بیان اینکه بر اساس آخرین گزارش‌ها روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر در این منطقه حضور می‌یابند، گفت: جلوگیری از ادامه این وضعیت، برنامه منسجمی نیاز دارد که در آینده نزدیک این اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: پیگیری‌هایی برای ثبت معدن سرب کشف شده در این شهرستان صورت گرفته که به دلیل واقع شدن در حوزه استحفاظی محیط زیست، فعلا امکان ثبت آن توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت وجود ندارد.

رستمی گفت: برای تعیین تلکیف این موضوع پیگیری لازم در سطح استان و ملی در حال انجام است که یا باید این معدن از منطقه حفاظت شده خارج شود و یا حفاظت از ذخایر آن با مشارکت منابع طبیعی، محیط زیست و صنعت و معدن صورت گیرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام / م

فرماندار: با متجاوزان به معدن سرب اسفراین برخورد می‌شود

برچسب ها: منابع طبیعی ، معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.