سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سازمان میراث فرهنگی:

یک گردشگر خارجی در سمنان حداقل ۱۳۷۵ دلار ارز آوری خواهد داشت

تیموری با اشاره به ظرفیت‌های خوب استان سمنان در زمینه گردشگری، گفت: هر توریست برای این استان یک هزار و ۳۷۵ دلار ارزآوری دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،  ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور در دیدار با استاندار سمنان گفت: صنعت گردشگری می تواند با توجه به وضعیت موجود، به عنوان یک منبع عظیم تولید ثروت معرفی گردد.‌

وی افزود: یکی از بزرگترین چالش های استان سمنان ، ناشناخته بودن آن می باشد که باید تلاش شود تا از طریق فرصت های مختلف رسانه ای نسبت به معرفی قابلیت ها و پتانسیل های مختلف گردشگری و غیره آن اقدام شود.‌

رونق گردشگری مهم ترین دغدغه استان سمنان

تیموری ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی با تمام قدرت و‌توان خود آمادگی دارد تا در زمینه ی رونق گردشگری در این استان اقدام نماید. استان سمنان به عنوان مهمترین بخش از راه ابریشم در سطح کشور مطرح می باشد و در نظر داریم تا با مشارکت مجمع جهانی راه ابریشم ، اقدام ویژه ای را برای این استان انجام دهیم.

تیموری در پایان ابراز داشت: یک گردشگر خارجی با حضور در استان سمنان حداقل ۱۳۷۵ دلار ارز آوری خواهد داشت و استان سمنان با توجه به موقعیت خاص خود و زیر ساخت های مناسب ایجاد شده در آن دارای اهمیت فراوانی برای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور می باشد.

تیموری همچنین در آئین تجلیل از خادمان سفر استان سمنان  ضمن بیان اینکه ۱۱ شغل به ازای هر گردشگر در سطح کشور ایجاد می‌شود، ابراز داشت: این میزان اشتغال، نشان دهنده سهم بالای گردشگری در توسعه اقتصادی و همچنین کاهش محرومیت و فقر زدایی است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه گردشگری به مثابه یک میراث و صنعتی ملی محسوب می‌شود که رشد آن نیازمند فضای همکاری، تعامل و مشارکت است، گفت: به واسطه ظرفیت بالای گردشگری در کشور، این صنعت می‌تواند به همه بخش‌های مرتبط به خود نفع برساند.

وی با بیان اینکه گردشگری می‌تواند ابزاری برای فقر زدایی و کاهش آن معرفی شود، افزود: ایجاد یک مجموعه بوم‌گردی ساده سبب می‌شود که اهالی یک روستا از وضعیت اقتصادی ایجاد شده بهره‌مند شوند و این نشان دهنده اهمیت توریسم است.

انتهای پیام / گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.