کچوئیان رسیدن به سطح قابل قبول استانداردهای آموزشی را از جمله اهداف اساسی دانشگاه اعلام کرد و گفت: نظارت و ارزیابی عملکرد روسای استانی، کارکنان و اساتید در پردیسها و مراکز استانی از جمله فعالیتهای اصلی معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در این خصوص است.
وی کیفیت آموزش در مراکز آموزشی دانشگاه فرهنگیان را بالا اعلام و تاکید کرد: گواهی و اظهار نظر مدیران مدارس در خصوص تربیت و آموزش صحیح دانشجو معلمان و برخورداری آنها از دانش و تسلط به روشهای تدریس، مهمترین دلیل بر این ادعا است.
عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان از آزمون اصلح مرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: آزمون اصلح برای ورودی سالهای ۹۶ و ۹۷ و افراد بازمانده از آزمون سال ۱۳۹۵ با آماری بالغ بر ۱۶ هزار نفر به صورت متمرکز در سطح کشور برگزار خواهد شد.
کچوئیان تصریح کرد: با توجه به بالا بودن آمار شرکت کنندگان در آزمون، انتظار میرود شمول برگزاری آزمون اصلح ۳۱ استان کشور باشد.
وی شرکت در آزمون را تنها شرط دریافت گواهی صلاحیت حرفهای برای تبدیل وضعیت و ورود به آموزش و پرورش دانست و افزود: افرادی که به هر دلیل نتوانند این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارند در صورت ابلاغ وزارت آموزش و پرورش میتوانند در آزمون جبرانی شرکت و با کسب حدنصاب امتیاز لازم گواهی صلاحیت حرفهای را دریافت کنند.
عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان از نیاز آموزش و پرورش و کمبود نیروی انسانی در کلاسهای آموزشی و نگاه ریشهای این دانشگاه به این نیاز سخن گفت و اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان با توجه به این مهم طی ماههای قبل پس از تصمیم گیری در هیئت رئیسه دانشگاه، با ارسال نامهای به شورای عالی آموزش و پرورش خواهان تعمیم آزمون اصلح به دانشجویان کارشناسی پیوسته سراسر کشور شد.
وی در ادامه افزود: در صورت تصویب شدن این مصوبه از سوی شورای عالی آموزش و پرورش، شرط ورود این دانشجویان به آموزش پرورش، پس از گذراندن ۸ ترم در طول ۴ سال تحصیلی که دو سال آخر آن با حضور یک روزه در مدارس به صورت کارورزی سپری خواهد شد، الزاما شرکت در آزمون اصلح است؛ کسب نمره قابل قبول و دریافت گواهی صلاحیت حرفهای نیز ورود این دانشجویان را به آموزش و پرورش قطعی خواهد کرد.
انتهای پیام/