سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالارآملی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

راه‌اندازی ۱۶ شعبه دانشگاهی خارج از کشور تا سال ۱۴۰۰

رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم گفت: تا سال ۱۴۰۰ باید ۱۶ شعبه دانشگاهی در خارج از کشور راه اندازی کنیم.

حسین سالارآملی رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره امضای تفاهم نامه مشترک وزارت علوم با کشورهای دیگر اظهار کرد: قصد داریم با دانشگاه‌ها و موسسات و مراکز آموزشی در کشورهای دیگر همکاری کنیم، در حال حاضر تفاهم‌نامه‌ها سیر طبیعی خود را پشت سر می‌گذارد و در دست بررسی است.

ارتباط با کشورها برای ما بسیار خوب است

رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم بیان کرد: سعی می‌کنیم در روزهای آینده وزارت علوم با دانشگاه‌های سوئیس ارتباط برقرار کند؛ ارتباط با کشورهای دیگر برای ایران بسیار خوب است و می‌تواند هم از نظر اقتصادی هم علمی مزایای زیادی داشته باشد، در همین راستا سال گذشته چندین هیئت دانشگاهی از کشور‌های مختلف جهت انجام پژوهش‌ها و دوره‌های آموزشی مشترک، تبادل استاد و دانشجو وارد کشور شدند.

سالارآملی بیان کرد: به احتمال زیاد وزیر علوم در آینده برای همکاری به کشورهای همسایه مانند عراق و ترکیه سفر خواهد کرد؛ جذب دانشجوی خارجی و راه اندازی دوره‌های مشترک از رویکرد‌های وزارت علوم در بخش بین الملل است؛ تا سال ۱۴۰۰ باید ۱۶ شعبه دانشگاهی در خارج از کشور راه اندازی کنیم.

وی یادآوری کرد: سال گذشته ۱۸ دانشگاه کشور در ردیف دانشگاه‌های برتر جهان بودند ؛ تا سال ۱۴۰۰ باید ۱۰ دانشگاه دیگر کشور نیز در ردیف ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرار گیرند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.