سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سر دادن شعار «نابود باد صهیونیسم» حزب حاکم سوئد را به دردسر انداخت

سردادن شعار «زنده باد فلسطین، نابود باد صهیونیسم» در مراسمی که حزب سوسیال دموکرات سوئد به مناسبت روز کارگر برگزار کرده بود، موجب انتقاد شدید از این حزب شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حزب سوسیال دموکرات سوئد -حزب حاکم و بزرگترین حزب این کشور- بخاطر سردادن شعار «زنده باد فلسطین، نابود باد صهیونیسم» در مراسم اخیر به مناسبت روز کارگر که حتی با حضور اعضای ارشد و عالی‌رتبه این حزب برگزار شد، تحت فشار و انتقاد شدید قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، در حالی که برخی از اعضای ارشد حزب سوسیال دموکرات سوئد با عجله در حال معذرت‌خواهی بخاطر سردادن شعار‌های ضدصهیونیستی برخی اعضای این حزب در مراسم روز کارگر هستند، رئیس محلی شاخه جوانان این حزب از این اقدام دفاع کرد.

سردادن شعار ضدصهیونیستی قویا از سوی سوانته ویلر، رئیس کمیه سوئدی مقابله با آنتی‌سمیتیزم (یهودستیزی)، و بعد از آن از سوی تعدادی از سیاستمداران محکوم شد.

تربجورن تگنامامار، از حزب میانه رو لیبرال محافظه‌کار سوئد، نیز متعد شد که این مسئله را در شورای شهر مالمو رسیدگی خواهد کرد و از نخست وزیر این کشور نیز خواست اقدام کند.


بیشتر بخوانید|وزیر خارجه سوئد: افتخار می‌کنم فلسطین را به عنوان کشوری مستقل به رسمیت شناختیم


انتقاد از این اقدام حزب سوسیال دموکرات سوئد سبب شد «فیلیپ بوستروم»، رئیس ملی این حزب، معذرت خواهی کند. اما در مقابل خانم «الکترا وروریدیس»، رئیس محلی این حزب، از این اقدام دفاع کرد و گفت بین ضدصهیونیست و ضدیهود تفاوت وجود دارد و نشانه‌های برابری بین آن‌ها وجود ندارد. وی در عین حال که این شعار تاریخچه‌ای طولانی در داخل جنبش کارگر این کشور دارد.

این مسئول حزب حاکم سوئد همچنین به اطمینان دهی بوستروم درباره اینکه این شعار دیگر در مراسم‌های آینده سرداده نخواهد شد، اعتراض کرد و محکومیت عجولانه وی را محکوم کرد.

شایان ذکر است، حزب حاکم سوسیال دموکرات سوئد اولین کشور اروپایی است که در سال ۲۰۱۴ کشور فلسطین را به رسمیت شناخت و این اقدام با انتقاد تل‌آویو و واکنش دیپلماتیک رژیم صهیونیستی همراه شد و سبب تیره شدن روابط این رژیم و سوئد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.