سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهترین زمان ورزش در ماه رمضان ۲ ساعت بعد از افطار است

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان همدان گفت:بهترین زمان ورزش در ماه مبارک رمضان ۲ ساعت بعد از افطار و بدترین زمان ۲ ساعت قبل از افطار است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، رشید حیدری ‎مقدم، رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان همدان بیان کرد: ورزش در ماه رمضان موجب افزایش گردش خون در بدن می‌شود و سبب خواهد شد فرد روزه‌دار از نشاط و شادابی بیشتری برخوردار باشد.

وی ادامه داد:بهترین زمان ورزش در ماه رمضان، دو ساعت پس از صرف وعده افطار است پس باید در این وعده از خوردن غذا‌های سنگین و پرخوری پرهیز کرد.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان همدان ادامه داد: ورزش باعث می‌شود روزه دار کمتر دچار خستگی و ضعف عضلانی شود و مانع  تجمع چربی‌ها در بدن می‌شود.

حیدری ‎مقدم با بیان اینکه بدترین زمان ورزش قبل از افطار است گفت: قبل از افطار، چون ذخایر بدن خالی است، با انجام ورزش عضلات تحلیل می‌رود و فرد دچار افت قند خون و در نتیجه سردرد و سرگیجه می‌شود.

وی گفت: برای جلوگیری از پرخوری در وعده افطار می‌توانید با یک لیوان آب ولرم و دو عدد خرما روزه تان را باز کنید و پس از آن مقداری سوپ میل کنید.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان همدان عنوان کرد: ورزشکارانی که با زبان روزه به ورزش می پردازند  ممکن است دچار عوارضی مانند کم‌آبی بدن، گرفتگی عضلات، کاهش قدرت، آسیب‌های مفصلی، اُفت قند خون، بالا رفتن ضربان قلب شوند .

حیدری مقدم افزود:بهترین ورزش برای افراد عادی پیاده روی بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است.

وی پرخوری در وعده‌های سحری و افطاری را بسیار مضر برای سلامتی دانست و گفت: پرخوری در وعده‌های افطار و سحر باعث بروز چاقی و در نتیجه دیابت، افزایش سلول‌های چربی، افزایش کلسترول، بالارفتن فشارخون، کم‌آبی بدن و آسیب به کلیه‌ها و کبد، یبوست و رفلاکس معده می‌شود.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان همدان تاکید کرد به روزه داران توصیه می شود  از تناول غذا‌های سرخ شده، فست فود، نوشابه، شیرینی، آبنبات، لبنیات پرچرب، روغن جامد، زولبیا و بامیه، کله‌ پاچه، آب یخ اجتناب کرده  و افزود: مصرف مایعاتی مانند خاکشیر، تخم شربتی بدون شکر می‌تواند  آب از دست رفته بدن را جبران کند.

انتهای پیام/ب

بدترین زمان ورزش قبل از افطار است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.