سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان رزمایش مشترک دریایی روسیه و چین

رزمایش مشترک ۶ روزه دریایی روسیه و چین که در گوانگدائو در استان شرقی شاندونگ برگزار شده بود، روز یکشنبه به پایان رسید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، رزمایش مشترک ۶ روزه دریایی روسیه و چین که در گوانگدائو در استان شرقی شاندونگ برگزار شده بود، روز یکشنبه به پایان رسید.

این رزمایش که با هدف دفاع عملیاتی مشترک با نام دریای مشترک-۲۰۱۹ برگزار شده بود، شامل تمرین‌های دفاعی مشترک، تمرین‌های زیردریایی، تمرین مشترک نجات زیردریایی و دیگر رزمایش‌های عملیاتی می‌شد.

رقابت‌هایی نیز از جمله تیراندازی، تک تیراندازی، اسب دوانی و دیگر تمرین‌های ورزشی و فرهنگی نیز در حاشیه این رزمایش برگزار شد.

۲ زیر دریایی، ۱۳ کشتی و نیز هواپیما‌های بال ثابت، بالگرد و تفنگداران دریایی در این رزمایش شرکت کرده بودند.

پایان رزمایش نظامی با سخنرانی فرماندهان چینی و روس برای نیرو‌های شرکت کننده همراه بود. در این رزمایش، نیرو‌های عمل کننده به اهداف تعیین شده دست یافتند و معیار‌های جدیدی نیز برای نیرو‌های عمل کننده با گرایش رزمی در این رزمایش مشترک به دست آمد.

کیو ینپنگ (Qiu Yanpeng) رئیس اجرایی این رزمایش از نیرو‌های چینی و معاون نیروی دریایی چین در این خصوص گفت: «هر چند رزمایش در مدت زمانی کوتاه برگزار شد، ولی نتیجه بخش بود و اهمیتی بسیار زیاد داشت.»

این نخستین باری بود که نیرو‌ها اقدام به نجات زیردریایی‌های طرف مقابل می‌کردند و هواپیما‌های مستقر در ناو هواپیما بر در این رزمایش شرکت کردند. همچنین نخستین بار از تسلیحات موشکی نیز در این رزمایش استفاده شد.

الکساندر ویتکو (Alexander Vitko) , مدیر روس رزمایش و معاون نیروی دریایی روسیه نیز این موفقیت را به نیرو‌های عمل کننده تبریک گفت و اعلام کرد برخی تمرین‌های اضافه شده نشان از اعتماد دو طرف و درک بین نیرو‌های دریایی دو کشور داشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.