سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در مشهد:

کشاورزی در ساختار کنونی جایگاه توسعه محوری ندارد

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای ورود افراد متخصص در حوزه کشاورزی به مجلس تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، احمدعلی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست بیمه کشاورزی و بلایای طبیعی در جمع خبرنگاران گفت: ما در کشوری خشک و نیمه خشک زندگی می‌کنیم و در این کشور همیشه سیل از خشکسالی بهتر است.

وی تصریح کرد: از دیدگاه بنده مردم و دولت و مجلس تفاوت زیادی با هم ندارند ودر واقع اگر وضعیت خوب است یا خراب همه ما در آن شریک هستیم.کشاورزی نیز مانند قطاری است که مجلس و دولت در آخر آن قرار گرفته‌اند و به سختی آن را هل می‌دهند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از گفته‌ها مبنی بر غلط بودن آمارهای خسارات مناطق سیل‌زده گفت: متأسفانه برخی از این آمارها دارای مشکلاتی است و ممکن است پذیرش آنها تضییع و آسیب رساندن به بیت‌المال باشد در این زمینه باید یکی از مسئولان مسئولیت صحت آمارها را به عهده بگیرد.

کیخا افزود: ما هم اکنون برخی از فعالان بخش کشاورزی را در مناطق سیل‌زده می‌شناسیم که با پشتوانه مالی بالا برای بیمه کردن خود اقدام نکرده‌اند و حالا ادعا می‌کنند که به آنها باید خسارت پرداخت شود که در واقع این خواسته آنها منطقی نیست.

وی با بیان اینکه کشاورزی در ساختار کنونی جایگاه توسعه محوری ندارد، تصریح کرد: در این ساختار اگر قرار باشد تحولی در حوزه کشاورزی صورت بگیرد بهترین روش آن مجلس است و این تحول اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه افرادی که بخش کشاورزی را بفهمند و قادر باشند برای این بخش نسخه‌های توسعه‌ای زیادی بپیچند بیشتر وارد مجلس شوند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اعلام انصراف خود از کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی در دوره بعد، گفت: من نمی‌خواهم این را بگویم که اعضای کنونی کمیسیون کشاورزی در مجلس توسعه‌گرا نیستند اما باید همه کسانی که در این بخش هستند خود را پیدا کرده و در قالب لیست‌های تخصصی برای بردن افراد آشنا به کشاورزی به مجلس تلاش کنند.

انتهای پیام//ف.س

آمارهای خسارت مناطق سیل زده غلط است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.