درباره اجرای طرح «کلید به کلید» ایران خودرو در سالهای ۹۵ و ۹۶ یادآوری کرد: در این طرح رانندگان تاکسی همزمان با اسقاط خودرو فرسوده، تاکسی نو تحویل گرفتند و به این ترتیب درآمد و معاش آنان دچار مشکل نشد.
بیشتر بخوانید: دستور وزیر صمت سابق برای راهاندازی مرکز اسقاط خودرویی که معاونش با آن مخالفت کرده بود!
مهری علت توقف این طرح را وصول نشدن مطالبات ایران خودرو از محل گواهی اسقاط خودروهای فرسوده بیان کرد و گفت: برخی از متولیان نوسازی از جمله گمرک و ستاد بهینه سازی مصرف سوخت به تعهدات خود عمل نکردند و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان طلب ایران خودرو تاکنون پرداخت نشده است؛ با این وجود در طرح یاد شده مشارکت خواهیم داشت.
وی تصریح کرد: متناسب با تقاضای تاکسیرانی و توان و تمایل رانندگان، تعداد خودروهای پیش بینی شده قابل افزایش است.
به گفته وی، تعهدات برای تاکسیرانی به روز است و هیچ معوقهای برای آن وجود ندارد، بنابراین هر تقاضای جدید در سال جاری با قیمت مصوب قابل عرضه خواهد بود.
وی حمایت مسئولان و نهادهای تصمیم گیر از رانندگان تاکسی را لازمه مشارکت آنان در طرح دانست و گفت: افزایش سقف تسهیلات اعطایی به رانندگان، بخشی از حمایتهای مورد نیاز برای اجرای موفق طرح است.
به گفته وی،کاهش آلایندگی، کاهش مصرف سوخت، کاهش استهلاک خودرو، رفاه و ایمنی راننده و سرنشین، زیبایی شهر و در نهایت رضایت رانندگان و شهروندان از نتایج اجرای طرح نوسازی تاکسیهای فرسوده خواهد بود.
گفتنی است؛ هفته گذشته مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد نوسازی ناوگان تاکسیرانی به در بسته خورده است.
انتهای پیام/