سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلیمی در تشریح نشست شوراها:

سوال نماینده مریوان از وزیر کشور مورد بررسی قرار گرفت

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از بررسی سوال مرادی از وزیر کشور درباره حوزه مریوان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سلیمی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نشست امروز عصر این کمیسیون گفت: ماده 20 لایحه مدیریت بحران که از سوی شورای نگهبان به مجلسی اعاده شده بود مورد بحث  و بررسی قرار گرفته شد.

 

وی ادامه داد: این ماده درباره این بود که نیروهای امدادی و بسیج که در زمان کمک رسانی دچار حادثه یا فوت می‌شوند به عنوان فداکار شناخته شود که قرار شد طی جلسه‌ای دیگر با حضور مرکز پژوهش‌های مجلس،‌ سازمان مدیریت بحران و هلال احمر این موضوع بررسی و اصلاح شود.

 

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها همچنین با اشاره به سوال مرادی نماینده مردم مریوان از رحمانی فضلی وزیر کشور درباره برخی مسائل هم بیان کرد: وزیر کشور به دلیل رسیدگی یه مسائل ناشی از سیل در این جلسه حضور نیافت و به جای خود استاندار کردستان را فرستاده بود.

 

سلیمی ادامه داد: مرادی در این نشست سوال‌های خود را درمورد استخدام‌های مربوط به سال 92، عدم مدیریت مرز باچماق- مریوان، معابر کوله‌بری و تخریب زیر ساخت‌ها ، کارتهای سوخت مرزی استان، عدم درآمد پایدار، سازمان همیاری شهرداری‌ها و...مطرح کرد.

 

وی بیان کرد: استاندار کردستان هم در پاسخ به مرادی اعلام کرد که شهرداری‌ها را از جذب نیروی جدید منع کرده‌ایم و با موارد جدید هم برخورد می‌کنند، همچنین عملکرد بازارچه باچماق نسبت به سال گذشته دو برابر شده و برای  کارت سوخت مرزی هم مزایده برگزار می‌شود.

 

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصریح کرد: استاندار کردستان همچنین بیان کرد که در فروردین به میزان 30 میلیون لیتر سوخت صادر کرده‌ایم و در سال گذشته هم 5.5 میلیارد تومان برای ساماندهی پسماندها بودجه قرار داده شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: قرار شد نماینده سوال کننده همراه با استاندار با رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها جلسه‌ای را برگزار کنند و در صورت عدم رفع مشکل این سوال به کمیسیون ارائه شود.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.