بیشتر بخوانید: ساماندهی شبکه توزیع و تقویت تولید راهکار مقابله با گرانی
وی بیان کرد: در سازمان حمایت، اولویت بر حمایت از حقوق مصرفکننده است. این سازمان روزانه قیمت ۹۲ کالا را رصد میکند و در بانک اطلاعاتی ثبت میشود، سپس بر اساس تغییرات قیمت چه از لحاظ کمبود کالا چه مازاد آن به تمام مراجع تولید، سیاستگذاری و مصرف اطلاع رسانی میشود.
مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در خصوص وظیفه این سازمان نیز اظهار کرد: وظیفه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان ایجاب میکند که شش ماه قبل از تغییر قیمت در کالا با تحلیلهای کارشناسی و با رصد بازار به صورت مکتوب به واحدهای تأمین کننده امکان تغییر در قیمت این اقلام را انعکاس بدهد. در خصوص اقلامی مانند گوشت، پیاز و شکر هم سازمان حمایت با دستگاههای متولی مکاتبه کرد و احتمال تغییرات را گزارش داد و گفته شد برای تأمین این اقلام اقدام شود، ولی عدم توجه به تأمین این اقلام باعث گله مندی مردم شد.
وی تصریح کرد: بحث گرانفروشی نیز مطرح است که عده قلیلی از تحولات و تنشهای اقتصادی استفاده میکنند. وظیفه دیگر سازمان حمایت، برخورد با این افراد است و از مردم خواهشمندیم با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند و گزارش بدهند. در خرید کالاها مردم باید مطالبه فاکتور کنند، زیرا معیار سنجش گران فروشی فاکتور است.
انتهای پیام/