سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین تحولات غزه؛

دور جدید پاسخ موشکی مقاومت به حملات رژیم صهیونیستی + فیلم و تصاویر

در ادامه درگیری‌های دیروز غزه، مقاومت موجی از راکت و موشک را به سمت شهرک‌های صهیونیستی در پاسخ به حملات اسرائیل شلیک کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، بر اثر اصابت موشک شلیک شده از نوار غزه به شهرک عسقلان، دو صهیونیست به شدت زخمی شدند. آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین بئر السبع، نتیفوت و عراد به صدا درآمد.

اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت در نوار غزه اعلام کرد شلیک ده‌ها موشک به طرف بئر السبع و عسقلان، واکنشی به اقدام اسرائیل در بمباران خانه‌ها در نوار غزه و هشداری به این رژیم درباره اصرار بر تجاوزگری بود.

همچنین در ادامه حملات رژیم صهیونیستی، جنگنده‌های ارتش این رژیم خانه‌ای را در شهر رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند. در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شرق غزه، دو فلسطینی به شهادت رسیدند.

دو شهرک‌نشین صهیونیست  نیز که در پی شلیک موشک به عسقلان به شدت زخمی شده بودند، بر اثر شدت جراحات کشته شدند. همچنین گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه یک دستگاه خودروی جیپ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را با موشک کورنیت در شرق بیت حانون هدف قرار دادند.

به دنبال تشدید تنش‌ها، بنی گانتز، رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی که هدایت مخالفان نتانیاهو را برعهده دارد، از بیم راکت‌های مقاومت فلسطین ناچار شد کنفرانس خبری خود را نیمه‌کاره رها کند.

همچنین «آریه درعی» وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی در ساعات اولیه بامداد امروز شنبه تصویری از خود و خانواده‌اش را در توئیتر منتشر کرد که از ترس موشک‌های مقاومت در یک پناهگاه در «بئرالسبع» پنهان شده‌اند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از روز جمعه تاکنون بارها مناطق مسکونی و مواضع گروه‌های مقاومت  در نوار غزه را بمباران کردند که بر اثر آن ۹ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و ۸۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. در حمله دیروز نیرو‌های اشغالگر صهیونیست به شمال و شرق نوار غزه سه فلسطینی به شهادت رسیدند که یکی از آن‌ها «صبا ابوعراد» نوزاد ۱۴ ماهه بود. فلسطینی‌ها امروز پیکر صبا ابوعراد را تشییع کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با انتشار ویدئوی زیر اعلام کرد طی دو روز گذشته ده‌ها هدف در نوار غزه را بمباران کرده است.

روزنامه اسرائیلی معاریو اعلام کرد شمار تلفات اصابت موشک به شهرک عسقلان به چهار نفر افزایش یافت. رسانه‌های صهیونیست همچنین از مجروح شدن دو نظامی اسرائیلی بر اثر حمله موشکی مقاومت به منطقه اشکول خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعتراف کردند یک فروند موشکی که نیرو‌های مقاومت فلسطینی از نوار غزه شلیک کرده بودند، در نزدیکی یک دستگاه اتوبوس پر از نظامیان صهیونیست در نزدیکی سدیروت واقع در جنوب فلسطین اشغالی اصابت کرده است. بنابر گزارش‌ها، يک شهرک نشين بر اثر اصابت موشک به شهرک سديروت کشته شد.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد نیرو‌های رژیم اشغالگر، خودرویی غیرنظامی را در مرکز شهر غزه هدف قرار دادند که در اثر آن حامد احمد الخضری، ۳۴ ساله از فرماندهان ارشد حماس به شهادت رسید.

همزمان گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی هم از شلیک موشک هدایت شونده کورنت به سوی یک نفربر ارتش اسرائیل در شرق نوار غزه خبر داد. همچنین بنا به گزارش وب‌سایت الحدث، یک افسر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به شهرک عسقلان کشته شد و حال دو سرباز اسرائیلی که در این حمله زخمی شدند، وخیم است.

شبکه الاقصی نیز گزارش داد دو نظامی اسرائیلی بر اثر اصابت خمپاره به یک موضع وابسته به ارتش صهیونیستی در منطقه کیسوفیم زخمی شدند. بنابر اعلام این شبکه، بر اثر پاسخ موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین از شب گذشته تا این لحظه، سه صهیونیست به هلاکت رسیدند و ۱۱۵ نفر مجروح شدند که حال سه تن از آنان وخیم است.

با تشدید حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، «سرایا القدس» (گروهان‌های قدس)، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با انتشار ویدیویی تهدید کرد در صورت ادامه تجاوز‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، مبارزان مقاومت دایره آتش خود را گسترده‌تر می‌کنند و بندر اسدود، نیروگاه هسته‌ای دیمونا، فرودگاه بین‌المللی بن‌گوریون و پالایشگاه‌های حیفا را هدف قرار می‌دهند.

با تشدید پاسخ موشکی مبارزان مقاومت، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با رد هرگونه آتش‌بس متقابل دستور داد نیرو‌های ارتش این رژیم در اطراف نوار غزه حضور یابد و برای توقف شلیک موشک‌ها از نوار غزه تلاش کند. 

رسانه‌های فلسطین گزارش می‌دهند که مبارزان مقاومت در پاسخ به شهادت حامد احمد الخضری تهدید کردند دامنه اهداف موشکی خود را گسترش می‌دهند و دقایقی پیش کشتی‌های نیروی دریایی رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند.

با تشدید تنش‌ها در نوار غزه و پاسخ کوبنده و قاطع مبارزان مقاومت در برابر تجاوز‌های جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، برخی رسانه‌ها از فرار ساکنان روستا‌ها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین نزدیک نوار غزه خبر می‌دهند.

«هاگار» از ساکنان روستای «نِتیو هئاسارا» (Netiv HaAsara) در گفتگو با خبرنگار وب‌سایت «میدل‌ایست‌آی»  شرایط به‌هم‌ریخته این روستا را اینگونه تشریح می‌کند: «شرایط اینجا غیرقابل تحمل است، واقعاً نمی‌دانیم چه خواهد شد، احساس ناامیدی می‌کنیم، دیوانگی محض است، ما از اینجا فرار می‌کنیم و به تل‌آویو می‌رویم». (اینجا)

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
مهدی طاهری
۲۱:۲۷ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
به ان خدای که جانم دردست اوست از زمین خشک تابستان تشنه تر هستیم برای نبرد نهای با این ترامپ ونتانیاهو وسعود و...
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
دمشون گرم
میثم
۰۴:۳۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
تاپیروز چیزی نمانده یا صاحب زمان حق مسلمانان را میگیرد انشاالله
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
واقعا دلم خنک شد خداکنه اسرائیل نابود شه
عباس فیروزپور
۲۳:۲۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
دشمن می خواهد با تلفات گرفتن از غیر نظامیان تصمیم گیران را تحت فشار قرار دهد کور دل نمی داند هر شهید یعنی یک راه بی بازگشت
علی
۲۳:۰۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
مردم فهیم همه ادیان الهی بدانید عمل سر دمداران امریکا واسراییل باعث کشته شدن کودک و پیر وجوان بی گناه میگردد تا منافع شان تامین گردد ایا دراین جنگ های خانما نسوز فرزندان ترامپ نتانیاهوجلاد اسراییل وغیره کشته می شوند پس برای نابودی این ادمکشها نه دین را می شناسند نه انسانیت سر شان میشود برای نابودیشان باهم متحد شویم نابودی این کافران باعث می شود تا مردم همه ادیانهای الهی درصلح وارامش زندگی کنند مرگ بر جنگ افروزان یک شعار ملی ومبارزه با ملحدان ادامه راه همیشگی مان شود چقدر زیباست این شعر بنی ادم اعضا یکدیگرند که در افرینش زیک گوهرند تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید نهند نامت ادمی
جابر
۲۲:۱۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
لعنت به جنگ و پدید آورندگان جنگ و دوستداران جننننننننننننننگگگگگگگگگگگگگگگ
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
وقتی اسرائیل فلسطینیان رو نسل کشی میکنه جنگ حساب نیست ولی وقتی چند تا جوون فلسطینی دو تیکه سنگ میندازن سمت اسرائیل میشه جنگ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
saeud
۲۱:۲۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
درسته گرونی هست .مشکلات زیاده .همه اینا هست ولی اینو بدونن رهبر دستور بده یه جون داریم اونم میدیم اما مطمئن باشید هم اسرائیل هم امریکارو نابود میکنیم .خیلی دارید رو اعصاب دنیا و مردم ایران راه میرید صبر ما هم حدی داره .امریکا که کلا عادت کرده فقط زور بگه .اینا فقط زبان زور میفهمن
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
خداکنه مثل ماه رمضان سال 2014 نشه
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
چرا این نامرد ها ماه رمضان حمله میکنن ؟!
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
باز ماه رمضان شد این اسرائیلی های خدا نشناس به غزه حمله کردن ؟!
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
بنظرم باید یکی از مراکز هسته ایشان را هدف قرار دهند اینطوری زمین را از شر این خونخواران پاک خواهند کرد
محمد صادق
۱۹:۱۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
خدایا شکر ، خدایا شکر ، بزنید این اسرائیلی های دشمن اسلام را نابود کنید ، زیر ساخت های اسرائیل یزنید که تا فلج بشن ، نیروگاه برق ، هسته ای ، شرکت ها ، پالایشگاه و ..... بزنید درود بر مجاهدین اسلام
حمیدرضا
۱۹:۱۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
درود بر رزمندگان اسلام ان شاالله این غده سرطانی نابود میشود درود بر شرف سردار حاج قاسم سلیمانی وسید حسن نصرالله
علیزاده
۱۸:۴۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
با سلام و درود، دشمنان استکباری جهان اسلام بدانند که با ادامه خباثتهایشان در دور تازه ای از تشدید تحریمهای هسته ای علیه ما همزمان با تجاوزاتشان به سرزمینهای اشغالی جهان اسلام، تنها خواست و اراده مقاومت اسلامی و استکبارستیزی مارا تقویت کرده که ان شاء الله با مساعدت حضرت حق تعالی و عنایت حضرت بقیه الله الاعظم علیه السلام، ادامه حماقتهای استکبار و صهیونیزم بین الملل منتهی به معدوم شدن همیشگی و عبرت آموز آنها خواهدشد..
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
از سوریه هم باید بهشون حمله بشه
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
رهبر عزیزمون دستور بده نابودتان خواهیم کرد به یاری خدای متعال
Ali
۱۷:۵۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
اینا از راکت میترسم به پناهگاه میرن اگه با ایران درگیر بشن صد در صد نابود میشن واقعا اسراییل از خانه تار عنکبوتی سست تر کاملا معلومه...
مجید
۱۷:۴۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
فرو پاشی رژیم جنایتکار صهیونیستی در اینده نه چندان دور اتفاق خواهد افتاد .
روباه پیر و نوکر بی جیره و مواجبش عمو سام بخوبی می داند .
منافق تراپی وهابی تراپی و طالبان تراپی هم نمی توانند برای نجات ابن غده سرطانی کاری بکنند .
روجا
۱۷:۱۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
مرگ بر صهيونيستهاي جاني...
ناشناس
۱۷:۰۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
بخدا قسم صهیونیست ها مثل شغال کشته میشوند..طبق گفته پیغمبر اکرم صل الله علیه و اله.
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
متن حدیثشو درست بذار لطفا.
مجید
۱۸:۳۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
فعلا این حدیث کافیه :
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) نقل شده که فرمودند: «قیامت برپا نمی‌شود، مگر آنکه بین مسلمانان و یهود، کارزاری رخ می‌دهد؛ به گونه‌ای که مسلمانان، همه آنها را به هلاکت می‌رسانند، تا جایی که اگر شخصی یهودی (محارب) در پشت صخره یا درخت، پنهان شود، آن سنگ و درخت به صدا درآید و گوید: ‌ای مسلمان! این یهودی (محارب) است که در پناه من مخفی شده، او را هلاک کن! »
* مسند احمد، ج۲، ص۴۱۷.
** موسسه المعارف الاسلامی، معجم احادیث الامام المهدی، ج۱، ص۳۱۲.
دهه هشتادی
۱۶:۱۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
انتقام خون شهید جهاد رو ازتون می گیریم اون روز هم زیاد دور نیست
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
باید به همان تعداد که از فلسطینیها کشه می شوند از صهیونیستها هم کشته شوند
سیامک
۰۰:۲۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
فلسطینی ها شهید می شوند
صهیونیست ها به درک واصل می شوند
بین شهادت و هلاکت تفاوت است