سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضعیت جوی دریای عمان برای فعالیت‌های صیادی مناسب است

دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شرایط جوی نواحی جنوب استان، شرایط دریا برای امور صیادی شناور‌ها درکلاس قایق و لنج مساعد، است.

محمد رضا سالاری دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: از امروز تا چهارشنبه آسمان نوار ساحلی استان قسمتی ابری تا نیمه ابری است و وزش باد‌های شرقی بر روی دریا ادامه دارد که این موضوع سبب مواج شدن نسبی دریا می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر شرق دریای عمان مواج می‌شود، افزود: علاوه بر وزش باد، غبار صبحگاهی نیز در برخی نواحی جنوبی استان تا چهارشنبه حکمفرماست.

دبیر تهک هواشناسی سیستان و بلوچستان در توصیه به صیادان و مالکین شناور‌های دریایی گفت: با توجه به نتیجه جلسه مشورتی هواشناسی با کارشناسان شیلات و بنادر و دریانوردی موسوم به «تهک دریایی»؛ شرایط برای فعالیت‌های صیادی در دریای عمان مناسب ارزیابی شد.

سالاری فنودی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت جوی و دریایی مسیر حرکتی شناور‌های تجاری به سمت تمامی بنادر امارات (دبی) و دیگر بنادر خلیج فارس، برای بنادر عمان (مسقط)، پاکستان (کراچی) و هندوستان (بمبئی) مساعد و با هماهنگی مراکز اطلاع رسان همراه باشد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط مواج بودن شرق دریای عمان، تردد شناور‌های صیادی صنعتی و برودتی در عرض‌های پایین با احتیاط و هماهنگی با مراکز اطلاع رسان اداره کل بنادر و دریانوردی استان همراه باشد.

دبیر تهک هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: شماره تماش ۱۵۵۰ مرکز جستجو و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی موسوم به (MRCC) آماده هماهنگی و اطلاع رسانی حوادث دریایی برای کمک به حادثه دیدگان است.

انتهای پیام/ع

شرایط دریا برای امور صیادی شناور‌ها مساعد، است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.