سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارات سیل؛

خسارت ۶۴ میلیارد تومانی سیل به عشایر لرستان/ از بین رفتن ۱۱هزار دام در استان

مدیرکل امور عشایر لرستان گفت: با وقوع سیل در استان ۶۴ میلیارد تومان به حوزه عشایری خسارت وارد شده که برای این بخش بسیار سنگین است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سعید کریمی، مدیرکل امور عشایر لرستان گفت: با وقوع سیل در لرستان خسارت‌های زیادی به بخش عشایری این استان وارد شده است، هر چند این خسارت‌ها صرفا مالی بوده و تلفات انسانی نداشته‌ایم ولی درمجموع در استان ۶۴ میلیارد تومان به حوزه عشایری خسارت وارد شده که برای این بخش بسیار سنگین است.

کریمی افزود: در این بحران بسیاری از دام‌های عشایر استان و استان‌های دیگر که در لرستان اتراق کرده بودند، تلف شدند و بیش از ۱۱ هزار دام سبک و سنگین به ارزش ۱۶ میلیارد تومان در بخش عشایری استان تلف شده است که از این آمار بیشترین تعداد مربوط به بره و بزغاله است.

وی گفت: به راه‌ها و مسیر کوچ عشایر نیز خسارت‌های زیادی وارد شده است و ۹۶۳ کیلومتر از راه‌های عشایری استان خسارت دیده‌اند که ارزش ریالی آن ۳۷ میلیارد تومان است.

عشایر لرستان ۱۴ هزار و ۶۳۷ خانوار با ۸۴ هزار نفر جمعیت هستند که بخش عمده‌ای از این جمعیت در جریان سیل اخیر متحمل خسارت‌هایی در بخش‌های دام، کشاورزی، راه‌های عشایری، پل‌ها و... شده‌اند.

انتهای پیام/ ر

سیل ۶۴ میلیارد تومان  به عشایر لرستان خسارت وارد کرد

برچسب ها: سیل لرستان ، عشایر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.