سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجهیز و نوسازی و نشاکاری ۱۳ هزار و ۶۰۰ هکتار از شالیزار‌های آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل از اجرای طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی پنج هزار و ۶۰۰ هکتار شالیزار نشاکاری ۸ هزار هکتار از زمین‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیدحسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی ۳۸.۵ هکتار از اراضی شالیزاری روستای آغوزکتی شهرستان آمل پایان یافت.
 
وی افزود: با اجرای طرح یکپارچه سازی زمین‌های کشاورزی، الگو‌های اقتصادی مدرن در سطح بزرگتر انجام و انگیزه کشاورزان برای تولید فزایش می‌یابد.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: یکی از چالش‌های پیش روی توسعه کشاورزی در مناطق روستایی، عدم استفاده بهینه از عوامل تولید به ویژه زمین و آب است که با مسأله خرد بودن و پراکندگی اراضی متعلق به هر یک از بهره برداران در ارتباط است.
 
اسلامی افزود: از ابتدا تاکنون، طرح تجهیز، نوسازی و پکپارچه سازی در پنج هزار و ۶۰۵ هکتار از زمین‌های شالیزاری این شهرستان انجام شده است.
 
وی با اشاره به اینکه شهرستان آمل ۳۷ هزار و ۲۹۸ هکتار اراضی شالیزاری دارد، گفت: تاکنون هشت هزار هکتار زمین شالیزاری این شهرستان نشاکاری شد.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل افزود: ۲۶۰ هکتار از سطوح نشاکاری شده به روش مکانیزه بوده است.
 
وی گفت: عملیات شخم و شیار و خزانه گیری در ۳۷ هزار و ۲۹۸ هکتار، آب تخت اولیه در ۳۶ هزار هکتار، آب تخت آماده نشا در ۱۷ هزار هکتار و بذرپاشی در ۳۶ هزار و ۹۰۰ هکتار انجام شد.
 
وی افزود: آبگیری ۹۸ درصدی آببندان‌های این شهرستان انجام شده است.

انتهای پیام/آ
 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.