سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح مبارزه با لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در مشهد

طرح جمع آوری و مبارزه با لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرا می شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علی اصغر اسماعیل زاده مدیر نظارت بر موادغذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این طرح به منظور تامین و ارتقاء سلامت هموطنان با همکاری پلیس مبارزه با قاچاق، نیروی انتظامی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و شهرداری به اجرا در آمد.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی و به ویژه مشهد یکی از مراکز اصلی بارانداز در حوزه فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی پس از تهران محسوب می‌شود، تصریح کرد: بر این اساس فرآورده‌های سلامت محور و در کنار آن قاچاق نیز بیشتر از سایر کشور در این مناطق یافت خواهد شد.
 
  مدیر نظارت بر موادغذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به منظور اجرای طرح مبارزه و جمع آوری لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی از سال گذشته تا کنون هماهنگی‌ها و سلسله نشست‌هایی انجام و تمام تلاش خود را خواهیم کردکه این طرح پس از مشهد در سایر مناطق استان نیز به اجرا درآید.

اسماعیل زاده افزود: در این طرح، کنترل و ایجاد امنیت بر عهده نیروی انتظامی و کنترل علمی محصولات نیز بر عهده دانشگاه خواهد بود و تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی فاقد برچسب اصالت و سلامت و یا دارای برچسب تقلبی جمع آوری خواهند شد.

وی ادامه داد: نخستین مرحله این طرح، اردیبهشت ماه در قالب ۱۰ تیم مشترک مشتمل بر حدود ۴۰ نفر از کارشناسان حوزه معاونت غذا و دارو دانشگاه، پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پلیس اماکن و امنیت اجتماعی، کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و شهرداری در یکی از مراکز اصلی عرضه این فرآورده‌ها در شهر مقدس مشهد بطور همزمان اجرا شد.
 
مدیر نظارت بر موادغذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود ۲۰ هزار قلم فرآورده آرایشی و بهداشتی جمع آوری و به منظور تعیین تکلیف و ارسال پرونده‌های مربوطه به مقامات قضایی در اختیار پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گرفت و این طرح تا پاکسازی کامل مناطق بارانداز اصلی فرآورده‌های مذکور ادامه خواهد داشت.

اسماعیل زاده افزود: صرفا فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی دارای برچسب اصالت وسلامت، معتبر و پس از بررسی کارشناسی مورد تائید خواهند بود؛ لذا در صورتی که کالا و برچسب به صورت جداگانه در مراکز هدف یافت شود و یا برچسب‌هایی به صورت فله در مراکز موجود باشد به طور حتم این کالا‌ها و برچسب‌ها نیز جمع آوری خواهند شد.

مدیر نظارت بر موادغذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امیدواریم با اطلاع رسانی‌های مستمر، اقدامات فرهنگی و اجرای چنین طرح‌هایی موارد تخلف در حوزه فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی به حداقل برسد.
 
انتهای پیام//ف.ش

 

جمع آوری ۲۰ هزار قلم فرآورده آرایشی و بهداشتی قاچاق در مشهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.