سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با جمعی از فرهنگیان کشور:

ما از طریق مجلس پیگیر به صفر رساندن معوقات فرهنگیان هستیم

بطحایی گفت: از طریق همکاری با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به دنبال راه‌هایی برای به صفر رساندن معوقات فرهنگیان هستیم.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم دیدار لاریجانی رئیس  مجلس شواری اسلامی با فرهنگیان و معلمان نمونه کشور با بیان اینکه بر اینکه نظام اسلامی همیشه مورد تاکید شهیدان بوده است گفت: دعای خیر شهیدان راه‌گشای مسائل کشور است.

وی ادامه داد: امروز در این نشست معلمان نمونه کشور به همراه مدیران کل آموزش وپرورش و اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان حضور دارند. در حقیقت امسال روز معلم با ۱۰۰ سالگی نظام تربیت در کشور مقارن شده است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه نظام آموزشی ما در میان نظام‌های آموزشی دنیا صاحب کرسی و حرف است افزود: ما تحول در آموزش و پرورش را مبتنی بر سند تحول از دو راه پیش می‌بریم، ابتدا تحول در محتوا و متن آموزش و پرورش است به نحوی که با نیاز‌ها جدید آموزش وپرورش خود را به روز کند.

بطحایی تصریح کرد: البته نظام آموزش و پرورشی ما باید یک بازنگری جدیدی در آن انجام شود تا مدارس سر زنده و شاد شده و دانش آموزان از بودن در مدارس شاد شوند.

وی همچنین با اشاره به بخش بعدی اجرای سند تحول بیان کرد: تحول در مدیریت و اداره آموزش و پرورش از دیگر اقدامات ما بر اساس سند تحول است که ما روش‌های سنتی را با استفاده از سند تحول آموزشی و مدرسه محوری و متکی بر نیروی انسانی اداره می‌کنیم البته برخی از برنامه‌های هم در این زمینه اجرا شده است.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به لاریجانی رئیس مجلس گفت: شما مرتبا پیگیر مسائل آموزش وپرورش بودید تا معوقات فرهنگیان یکبار برای همیشه با اصلاحی در بودجه تمام و پرداخت شود که ما این موضوع را از طریق کمیسیون آموزرش پیگیری می‌کنیم تا معوقات فرهنگیان صفر شود.

بطحایی ادامه داد: ما امسال ۱۰۸.۲ درصد بیش از قبل در بخش هزینه‌ای تخصیصاتی را دریافت کرده‌ایم و همچنین در بخش تملک دارایی هم بیش از این دریافت کرده‌ایم که این موضوع یک مقداری بی انضباطی بودجه‌ای ایجاد می‌کند.

وی در پایان با تشکر از نمایندگان و رئیس مجلس اظهار کرد: مجلس همیشه در فراز و نشیب‌های آموزش و پرورش در کنار ما بوده و ما از این موضوع متشکریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
کلا کادر نظامی و امنیتی و درمانی و آموزشی نباس به هیچ عنوان مشکل مالی داشته باشن