سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تببین مبانی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب توسط حجت الاسلام قرائتی

حجت الاسلام قرائتی مبانی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری را بررسی و تبیین کرد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، بیانیه گام دوم انقلاب دارای مبانی قرآنی استواری است و با نگاهی عمیق برگرفته از متون اسلامی اعم از قرآن، سیره انبیا و ائمه طاهرین (ع) است که نقشه راه ادامه کار انقلاب و متکی بر تجربیات چهل ساله آن است. این بیانیه نگاهی عمیق به گذشته دارد و افق آینده کشور را ترسیم کرده که همان رسیدن به تمدن عظیم اسلامی و اتصال آن به منبع اصلی نظام آفرینش یعنی حضرت ولیعصر (ع) است.

از این رو حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی در نوشتاری به تشریح مبانی قرآنی این بیانیه پرداخته و با بیان صدها آیه و روایت جایگاه و خواستگاه عبارات و کلمات آن را بیان کرده است.

توجه به تاریخ گذشته! نوآوری‌ها، استقلال، آزادی، حاکمیت اسلامی، تقابل اسلام و استکبار، نعمت‌های خاص، پاکسازی و طرد افراد نفوذی، عزت، توجه به نقش جوانان، پایداری و استقامت، دستاوردها، مدیریت جهادی، عزت – حکمت – مصلحت، داشته‌ها و سرمایه‌ها، ممنوعیت رکود و توقف، توجه به ظرفیت‌ها، نگاهی به تفاوت‌ها، شباهت‌ها و نمونه‌های تاریخی، بایدهای پیش رو!، عدالت نسبی (نه عدالت مورد انتظار)، اقدامات دشمن، توجه به اقتصاد، اقتصاد هدفمند، تعدیل ثروت، اقتصاد اسلامی، معنویت، هویت، نگاه جمعی، پویایی، پاکدستی و پارسایی از مبانی مطرح شده در این نوشتار است، که با صدها آیه مستندات قرآنی آن تشریح شده است.

بیانیه نامبرده را از اینجا دریافت کنید.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: قرآن ، احادیث ، رمضان98
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.