سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش دادستانی ونزوئلا برای صدور مجوز بازداشت ۱۸ نفر از کودتاچیان

دادستان کل ونزوئلا اعلام کرد برای صدور مجوز بازداشت ۱۸ نفر که با کودتای نافرجام اخیر در این کشور در ارتباط هستند، اقدام شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دادستان کل ونزوئلا اعلام کرد دفتر دادستانی درخواستی را برای صدور مجوز بازداشت ۱۸ نفر در ارتباط با کودتای نافرجام اخیر در این کشور، صادر کرده است.

در بیانیه دادستان کل ونزوئلا که از سوی دفتر او منتشر شد، آمده است: ما درخواست صدور مجوز بازداشت ۱۸ فرد نظامی و غیرنظامی که در این توطئه نقش داشتند را مطرح کردیم. هفتاد مورد بازرسی صورت گرفته و شواهدی جمع آوری شده که ما را به سوی یک گروه بزرگتر هدایت می‌کند. تاکنون بسیاری از بازداشت شدگان شهادت داده اند.

دادستانی ونزوئلا همچنین اعلام کرد لئوپولدو لوپز، یکی از سیاستمداران مخالف که اوایل این هفته فرار کرد و به محل اقامت سفیر اسپانیا در کاراکاس پناهنده شد، از جمله کسانی به شمار می‌رود که در پشت کودتای نافرجام اخیر در این کشور بوده است.

دادستان کل ونزوئلا افزود او یکی از کسانی است که در کودتای نافرجام نقش داشت و به سفارت چین فرار کرد، اما از آنجا اخراج شد. او سپس به سفارت اسپانیا پناهنده شد، اما آن‌ها نیز از پذیرشش امتناع کردند. دادستان کل ونزوئلا یادآور شد که سه دادستان این کشور مسئول رسیدگی به پرونده کودتای نافرجام اخیر شدند.

خوان گوایدو، سردسته مخالفان در ونزوئلا ژانویه سال جاری میلادی پس از چراغ سبز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و جنجال برانگیز، خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند و باعث تشدید تنش‌ها در این کشور شد؛ اقدامی که بی درنگ مورد حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی قرار گرفت.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی کاراکاس اعلام کرده اند. طی ماه‌های گذشته آمریکا و متحدانش همزمان با جنگ رسانه‌ای سنگین علیه کاراکاس تلاش کردند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت مادورو وادار کنند، اما به اذعان رسانه‌های خود آمریکا، تاکنون تمام طرح‌های واشنگتن برای روی کار آوردن دولت دست‌نشانده با شکست مواجه شده و اکنون به دنبال مداخله نظامی در ونزوئلا است. سه شنبه گذشته مخالفان در ونزوئلا به هدایت آمریکا تلاش کردند کودتایی را در این کشور شکل دهند، اما توطئه آن‌ها با شکست مواجه شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.