سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاوروف با همتای ونزوئلایی خود دیدار می‌کند

وزیر خارجه روسیه در آستانه گفتگو با وزیر خارجه آمریکا، ۵ مه با همتای ونزوئلایی خود در مسکو دیدار می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در آستانه گفتگو با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، قرار است ۵ مه (۱۵ اردیبهشت) در مسکو با همتای ونزوئلایی خود دیدار کند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پیشتر درباره احتمال مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا گفت مسکو طرحی برای تشکیل یک بلوک از کشور‌ها برای مقابله با چنین نقشه‌هایی دارد و چنین گروهی پیشتر در سازمان ملل تشکیل شده است. او افزود همتای آمریکایی خود را ترغیب کرده تا از بازگشت به اجرای دکترین آمرانه مونرو در رابطه با ونزوئلا خودداری کند.

خوان گوایدو، سردسته مخالفان در ونزوئلا ژانویه سال جاری میلادی پس از چراغ سبز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و جنجال برانگیز، خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند و باعث تشدید تنش‌ها در این کشور شد؛ اقدامی که بی درنگ مورد حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی قرار گرفت.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی کاراکاس اعلام کرده اند. طی ماه‌های گذشته آمریکا و متحدانش همزمان با جنگ رسانه‌ای سنگین علیه کاراکاس تلاش کردند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت مادورو وادار کنند، اما به اذعان رسانه‌های خود آمریکا، تاکنون تمام طرح‌های واشنگتن برای روی کار آوردن دولت دست‌نشانده با شکست مواجه شده و اکنون به دنبال مداخله نظامی در ونزوئلا است. سه شنبه گذشته مخالفان در ونزوئلا به هدایت آمریکا تلاش کردند کودتایی را در این کشور شکل دهند، اما توطئه آن‌ها با شکست مواجه شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.