سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۱۶ درصدی استخراج زغال سنگ‌

استخراج زغال سنگ در بزرگترین پهنه زغالی کشور ۱۶ درصد افزایش داشته است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، زارع نیا رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان طبس بااشاره به افزایش ۱۶ درصدی استخراج زغال سنگ نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ گفت: در سال ۹۷ مجموع تولید ذغالسنگ کک شو و حرارتی در معادن شهرستان طبس ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بوده است.

وی افزود: هم اکنون ۲۵ معدن زغالسنگ در شهرستان طبس در حال فعالیت است.

 زارع نیا ادامه داد: شرکت زغال سنگ پروده طبس با تولید ۱۰ هزار و ۲۴۵ تن زغال سنگ کنسانتره کک شو در دوره یک ماهه فروردین امسال از فروش محصولات خود ۷ میلیارد و ۵۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷۷ درصد رشد داشته است.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان طبس با بیان اینکه شرکت زغالسنگ نگین طبس در فروردین ماه، ۱۰ هزار و ۶۰۰ تن زغالسنگ تولید کرده است افزود: درآمد این شرکت از فروش محصولات خود ۳ میلیارد و ۵۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود که افزایش ۴۳ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال را نشان می‌دهد.

وی گفت: پهنه زغالی طبس بیش از ۷۶% ذخایر کشور را در خود جای داده است و از این پهنه تاکنون حدود ۸ میلیون تن زغال خام استخراج و حدود ۴ میلیون تن کنسانتره زغال سنگ کک شو تولید شده است.

زارع نیا بیان کرد: شرکت زغال سنگ پروده طبس در سال ۹۷ برای پنجمین سال متوالی به عنوان بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ ایران، جایگاه خود را تثبیت کرد.

انتهای پیام / ط آ

فعالیت ۲۵ معدن زغالسنگ در شهرستان طبس 

برچسب ها: معدن ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.