سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارسال ۳۸۱ اثر به جشنواره شعری کردی پرژه

دبیر جشنواره «پرژه» گفت: ۳۸۱ اثر از ۱۱۶ شاعر به جشنواره شعر و شعرپژوهی (پرژه) در کامیاران ارسال شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، نجم‌الدین جباری گفت: ۳۸۱ اثر شامل ۳۷۳ شعر و ۸ مقاله از ۱۱۶ شاعر به جشنواره شعر و شعرپژوهی (پرژه) در کامیاران ارسال شده است.

وی افزود: شعر‌های ارسالی به جشنواره بیشتر به لهجه‌های سورانی، کلهر، هورامی و لکی است، اما اثری به لهجه کرمانجی به دبیرخانه ارسال نشده است.

جباری بابیان اینکه در این جشنواره بیشتر استان‌های آذربایجان غربی، کردستان کرمانشاه، ایلام و لرستان شرکت داشتند اظهار داشت: امیدواریم برای دو سالانه بعدی بتوانیم جشنواره را به صورت کشوری و سراسری برگزار کنیم.

دبیر جشنواره شعر پرژه ادامه داد: آثار ارسالی در دو مرحله داوری و ارزیابی شده است و اثار ۴۰ شاعر از ۱۱۶ شرکت کننده به مرحله دوم راه پیدا کردند و ۴ اثر به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

جباری افزود: ۲۵ نفر از شرکت کننده در این جشنواره را بانوان و ۱۵ نفر را آقایان به خود اختصاص داده‌اند که این نوید بخش حضور پررنگ بانوان در این دست جشنواره‌ها است.

دبیر جشنواره پرژه با بیان اینکه ۲ اثر از ۸ مقاله ارسال شده به جشنواره به عنوان آثار برتر معرفی می‌شوند، گفت: صاحب نظران این حوزه جشنواره را پرژه را به عنوان جشنواره‌ای برای  شعرخوانی می‌شناسند تا شعرشناسی که امیدواریم این رویه تغییر پیدا کند.

انتهای پیام/م

جشنواره شعری کردی پرژه در کامیاران

 

برچسب ها: اخبارهنرمندان ، شعر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.