سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجلیل از معلمان نمونه استان قزوین

۱۰۰ معلم نمونه استان قزوین در مراسم گرامیداشت هفته معلم تجلیل شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، از ۱۶ هزار معلم فعال در استان قزوین، ۱۰۰ نفر در مراسم گرامیداشت هفته معلم تجلیل شدند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی امام جمعه موقت تهران در این مراسم گفت: قزوین از دیرباز در زمینه‌های گوناگون تولید کننده علم بوده است و ظرفیت بالایی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی افزود :  قزوین جایگاه موثری در معادلات سیاسی دارد  و این ظرفیت ها نشان می دهد که آموزش و پرورش تلاش بسیاری  در تربیت سرمایه انسانی داشته است .

وی اضافه کرد : امروز اگر ایران در معادلات علمی، در هسته ای ، هوافضا و در عموم رشته های مطرح  و پزشکی جهان صاحب نام است  به دلیل وجود سرمایه ارزشمند انسانی است.

امام جمعه موقت تهران گفت: همچنین اگر در عرصه‌های دفاعی، اقتدار بالایی داریم این به علت دستاورد‌های سرمایه انسانی است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی افزود : آسمان ایران امن‌ترین آسمان منطقه است و این جایگاه با هزینه‌های دلاری به دست نیامده بلکه به خاطر دانش نیرو‌های انسانی کشورمان بوده است.

وی اضافه کرد : بودجه نظامی در مقابل بودجه بهداشت و آموزش و پرورش رنگی ندارد، اما در دفاع قدرتمندیم به طوری که ایران در مذاکرات در یک طرف قرار دارد و ۶ قدرت جهانی در کنار هم در طرف مقابل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان اینکه برای رشد اقتصادی نیازمند سواد مالی هستیم، گفت: نوجوانان باید با سواد مالی رشد یابند تا بتوانند امکان خلق ثروت را ایجاد کنند.

امام جمعه تهران افزود: اگر فرزندان ما به این سواد برسند فرزندان آنان نیز در آرامش خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان اینکه برای ارتقا آموزش و پرورش باید از همه امکانات بهره برد، گفت: باید کاری کرد تا دانش آموزان دبیرستانی پس از فارغ التحصیل شدن، حرفه‌ای در دست داشته باشند.

وی در ادامه از فرهنگیان خواست تا برای ارتقا سطح کارایی آموزش و پرورش، راهکار‌ها و تجربه‌های خود را ارائه دهند.

امام جمعه موقت تهران افزود: باید راه را برای رشد اقتصادی هموار کرد اما لازم است تا  در کنار آن اخلاق دین مداری، بصیرت و فهم سیاسی هم وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان هم در این مراسم گفت: خداوند می‌فرماید کسانی که رسالت الهی را بردوش خودشان احساس می‌کنند معلمان حقیقی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: کسانی که خودشان را وقف ارزش‌های الهی می‌کنند خداوند معلمی شان را امضا می‌کند.

معان اقتصادی استاندار هم در این مراسم گفت: حضور مردم در عرصه‌های مختلف و کمک آن‌ها به یکدیگر به خاطر آموزش‌های نهادهایی مانند آموزش و پرورش است که مزین به اخلاق هستند.

حبیبی افزود: توسعه یافتگی با دانایی همبستگی دارد و قدرت علم و دانش می‌تواند قدرت زور و ثروت را چند برابر کند پس نباید از این غافله عقب بمانیم.

وی با بیان اینکه علم باید مزین به اخلاق باشد، اضافه کرد: بارزترین علت پیشرفت  ، خوداتکایی است و ما باید دانش آموزان را مزین به علم نوین کنیم و سند تحول بنیادین را جدی بگیریم.

معان اقتصادی استاندار گفت: مطالبات فرهنگیان باید پاسخ داده شود و امیدواریم دولت در این زمینه گام‌های موثر تری بردارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هم گفت: نباید مدیران و معلمان دغدغه معیشت محیط آموزشی و تجهیزات داشته باشند چراکه اگر طالب حیات طیبه برای فرزندان هستیم باید حال معلم خوب باشد.

خیرالله رحمانی افزود: دغدغه فرهنگیان تربیت فرزندان است، اما به خاطر محدودیت‌ها در مدارس نمی‌توانیم در همه ابعاد تربیت فعالیت کنیم.

انتهای پیام/ک

قدردانی از معلمان منتخب قزوینی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.