سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظارت سازمان جهاد کشاورزی بر کیفیت محصولات زراعی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از نظارت ویژه این سازمان بر برداشت محصولات کشاورزی خبر داد.

زرین جوب مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام؛ در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت:مبارزه با آفات سن به صورت جدی در سطح استان پیگیری می‌شود و بدین منظور تعدادی گروه نظارتی جهت بررسی کیفیت محصولات کشاورزی در سطح استان فعالیت می‌کنند که اگر میزان سن زدگی محصولات از حد استاندارد آن که ۲ درصد است بیشتر باشد آن محصول به عنوان گندم غیر استاندارد شناخته شده و به عنوان گندم غیر خوراکی خریداری می‌شود و جهت خوراک دام مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: به منظور بهبود کیفیت محصولات کشاورزی استان کلاس‌های آموزشی متفاوتی برای کشاورزان در نظر گرفته شده است تا آموزش‌های لازم را جهت تحویل محصولی با کیفیت مطلوب فراگیرند.

رزین جوب اضافه کرد: در سال گذشته ۱۴۳ هزار هکتار گندم درسطح استان کشت شده که از این بین ۸۶ هزار هکتار به صورت دیم و ۵۷ هزار هکتار از این اراضی به کشت گندم آبی اختصاص یافته است. وی ادامه داد: قیمت محصولات در سال گذشته یک هزار و ۳۵۰ تومان بود که امسال با ۴۰۰ تومان افزایش با قیمت یک هزار و ۷۵۰ تومان به فروش می‌رسد.


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: این افزایش قیمت با وقوع سیل در استان ارتباطی نداشته و فقط کاهش برداشت محصول را می‌توان از خسارات وقوع سیل برشمرد. گفتنی است گندم منبع درآمد بسیاری از کشاورزان ایلام است و بیشتر اراضی زراعی استان به تولید این دانه خوراکی مهم اختصاص دارد.

 

انتهای پیام/ع

نظارت جدی بر کیفیت محصولات کشاورزی استان ایلام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.