سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استشمام عطرگل و گلاب در قمصر

شهردار قمصر از برداشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار از گلستان‌های قمصر، پایتخت گل وگلاب ایران خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رضا نقدی، شهردار قمصر گفت: با رویش گل‌های محمدی در دوهزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌ها و مزارع گل محمدی این شهرستان آیین گل چینی در ۶۰۰ هکتار از گلستان‌های قمصر آغاز شد.

وی ادامه داد: در دومین ماه از فصل بهار، بیش از ۱۰ هزار نفر در پایتخت گل و گلاب قمصر به گل چینی گل‌های محمدی مشغول هستند، میانگین برداشت گل محمدی از هر هکتار چهار و نیم تن است.

شهردار قمصر درآمد حاصل از برداشت گل محمدی را در این شهرستان سه هزار میلیارد ریال و در بخش قمصر حدود ۵۰۰ میلیارد ریال بیان کرد و گفت: همزمان با گل چینی گل محمدی آیین شکرگزاری گلابگیران نیاسری هم برگزار شد.

شهردار نیاسرهم آیین شکرگزاری رویش گل‌های محمدی را دراین منطقه از قدمت ۴۰۰ ساله‌ای برخوردار دانست و افزود: ۵۰۰ کارگاه از بیش از دو هزار کارگاه گلاب گیری سنتی و صنعتی در این شهرستان در بخش نیاسر فعال است.

وی ادامه داد: در کنار درآمد حاصل از تولید گل و گلاب بازدید بیش از یک میلیون نفر گردشگر در کاشان به ویژه قمصر و نیاسر در فصل گلابگیری اقتصاد وابسته به گردشگری را رونق می‌بخشد.

گفتنی است: آیین گلابگیری و گلچینی از شهر‌های قمصر و نیاسر تا پایان تیر در مناطق کوهستانی همچون جوشقان قالی، کامو و چوگان ادامه دارد.

انتهای پیام/ی
 


برداشت گل محمدی، آیینی با قدمت ۴۰۰ ساله

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.