سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد؛

واکنش آمریکا و کره جنوبی نسبت به پرتاب موشکی اخیر کره شمالی محتاطانه خواهد بود

وزرای خارجه کره جنوبی و آمریکا درباره اتخاذ واکنش محتاطانه در قبال پرتاب موشکی اخیر کره‌شمالی به توافق رسیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد «کانگ کیونگ ها» وزیر خارجه این کشور و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا امروز (شنبه) توافق کردند تا به پرتاب‌های موشکی اخیر پیونگ‌یانگ محتاطانه واکنش نشان دهند.

وزرای خارجه آمریکا و کره جنوبی ساعاتی پس از پرتاب موشکی کره شمالی با هم گفتگوی تلفنی داشتند. خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش داد: با توجه به پرتاب (موشکی) امروز دو طرف توافق کردند تا محتاطانه با آن برخورد کنند و در حالی که به تحلیل اوضاع می‌پردازند ارتباط خود را در این باره حفظ نمایند.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی آمده است: لی دو هون، نماینده ویژه وزارت خارجه کره جنوبی در امور کره شمالی و استفان بیگان، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی پس از پرتاب موشکی روز گذشته پیونگ یانگ با هم به صورت تلفنی گفتگو کردند. پیشتر ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی چندین موشک کوتاه برد را پرتاب کرده است. بعدا ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با اجتناب از کاربرد کلمه «موشک» اعلام کرد برد این پرتاب‌ها بین ۷۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بوده است. بنابر گزارش‌ها این پرتاب‌ها از نواحی نزدیک به شهر بندری وونسان به سوی دریای شرقی انجام شد.

منابع ناشناس ارتش کره جنوبی پیشتر به خبرگزاری یونهاپ اعلام کردند تصور نمی‌کنند پیونگ یانگ موشک‌های بالستیک را پرتاب کرده باشد. در صورت تایید این خبر، این نخستین آزمایش موشکى کره شمالى از زمان آغاز مذاکرات با آمریکا به شمار مى‌رود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.