سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۹۹۲۴ مرتبه نقض آتش‌بس در الحدیده توسط متجاوزان سعودی

یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد نیرو‌های ائتلاف متجاوز به یمن از ابتدای توافق آتش‌بس در الحدیده تاکنون ۱۹۹۲۴ مرتبه این آتش‌بس را نقض کرده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد نیرو‌های ائتلاف متجاوز به یمن از ابتدای توافق آتش‌بس در الحدیده تاکنون ۱۹۹۲۴ مرتبه این آتش‌بس را نقض کرده اند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: طی یک ماه گذشته جنگنده‌های متجاوزان سعودی- آمریکایی بیش از ۳۵۰ مرتبه به استان‌های مختلف یمن حمله کردند. طی یک ماه گذشته نیرو‌های یمنی ۴۳ مرتبه به متجاوزان یورش بردند و در ۵۵ عملیات دیگر توانستند نیرو‌های دشمن را در جبهه‌های مختلف ناکام بگذارند و هدف قرار دهند.

وی تصریح کرد: مبارزان یمنی در طول ماه گذشته توانستند ۹۷ یورش و ۱۷ عملیات نفوذ نیرو‌های متجاوز و مزدورانشان را ناکام و خنثی کنند. نیرو‌های یمنی در ۸۶ عملیات علاوه بر به هلاک رساندن چند تن از مزدوران سعودی توانستند تجهیزات نظامی آن‌ها را تخریب و سلاح آن‌ها را ضبط کنند.

یحیی سریع خاطرنشان کرد: با یاری خداوند متعال و با همکاری مردم شریف یمن توانستیم در استان‌های الضالع و البیضاء طی ماه گذشته به پیروزی‌های بزرگی دست یابیم. در طول یک ماه گذشته عملیات پاکسازی در روستا‌های استان تعز از جمله جبل الرضعه در منطقه الاقروض و بلندی‌های مقبنه و همچنین جبل حشبی انجام شد.

وی تاکید کرد: عملیات نظامی اخیر نیرو‌های یمنی ضد برادرانمان در استان‌های جنوبی نیست بلکه به منظور طرد متجاوزان و مزدوران اشغالگر از این منطقه صورت گرفت. از همه مردم استان‌های جنوبی یمن تشکر می‌کنم که طرح دشمنان برای ایجاد آشوب در این مناطق را خنثی کردند.

اکنون بسیاری از ساکنان استان‌های جنوبی عضو نیرو‌های مبارز یمنی شده اند و در خط مقدم با متجاوزان مبارزه می‌کنند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تاکید کرد یگان‌های نظامی مبارزان یمنی در طول ماه گذشته ۲۰ توپ ضد هوایی و ۶ تانک و ۱۷ دستگاه خودرو و ۶ خودرو زرهی و ۴۶ محل تجمع نیرو‌های متجاوز سعودی را هدف قرار دادند. یگان مهندسی ارتش یمن در طول ماه گذشته ۲۲۶ عملیات نظامی انجام داد که طی آن ۸۵ دستگاه خودرو نظامی و ۴ تانک و علاوه بر این چند مکان محل تجمع نیرو‌های یمنی هدف قرار گرفت.

یحیی سریع خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک تصاویری از نابودی و سوختن تجهیزات نظامی متجاوزان را منتشر می‌کنیم. در طول ماه گذشته نیروی هوایی ۱۰ عملیات داشته است. علاوه بر این در خصوص برخی عملیات نظامی نیروی هوایی اطلاع رسانی نشده است. در ۶ عملیات هوایی، نیروی هوایی با همکاری یگان توپخانه‌ای چند پایگاه نظامی ارتش سعودی را هدف قرار دادند.
سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تاکید کرد: در طول ماه گذشته ۱۴۸۷ عملیات توسط تک تیراندازان نیرو‌های یمنی انجام شد که طی آن ۲۱ سرباز سعودی و ۳۲ سرباز سودانی و صد‌ها نفر از مزدوران به هلاک رسیدند و تجهیزات نظامی مزدوران نابود شد. دشمن در آینده باید منتظر تکنیک‌های جنگی شگفت انگیز ما به خصوص در عملیات نظامی که از سوی تک تیراندازان انجام می‌شود، باشد.

وی افزود: در طول ماه گذشته نیرو‌های متجاوز ۳۶۰۲ مرتبه آتش‌بس در الحدیده را نقض کردند. مزدوران متجاوز از ابتدای آتش‌بس در دسامبر تا اواخر ماه گذشته ۱۹۹۲۴ مرتبه آتش‌بس در الحدیده را نقض کرده اند. دشمنان تصور نمی‌کردند که مردم تهامه در کنار مردم سایر استان‌ها در خط مقدم مبارزه قرار گیرند و از سرزمین خود دفاع کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.