سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هراس آمریکایی‌ها از تجهیز نیروی هوایی چین به جنگنده پنهانکار جی-۲۰

یک ژنرال آمریکایی اعلام کرد تجهیز ارتش چین به جنگنده پنهانکار جی-۲۰، تهدید‌ها و توانمندی‌های نیروی هوایی این کشور در منطقه را افزایش می‌دهد و باید با آن مقابله کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ژنرال چارلز براون، فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اقیانوس آرام اعلام کرد احتمالا در سال جاری میلادی نیروی هوایی چین با جنگنده پنهانکار و رادارگریز جی-۲۰ این کشور مجهز خواهد شد.

خبرگزاری اسپوتنیک با بیان اینکه عملیاتی‌شدن این جنگنده چینی اصلاً خبر خوبی برای نیرو‌های  آمریکایی نیست،نوشت: «ژنرال براون در گفتگو با بلومبرگ گفته است این اقدام تهدید‌ها و توانمندی‌های نیرو‌های ارتش چین در منطقه را افزایش می‌دهد. تحلیل من این است که چین از این پس تحرکات تهاجمی خود را افزایش می‌دهد تا برآورد کند که آیا کسی چیزی می‌گوید و اقدامی انجام می‌دهد. اگر ما پاسخ متقابل ندهیم، آن‌ها به حرکات خود ادامه خواهند داد».

این ژنرال آمریکایی درباره نحوه مقابله با این اقدام ارتش چین گفت: «آمریکا تلاش دارد با افزایش شمار جنگنده‌های پیشرفته اف-۳۵ در منطقه اقیانوس آرام با قابلیت‌های جنگنده پنهانکار جی-۲۰ چین مقابله کند».

به گفته چارلز براون «همچنین گفته می‌شود که چین در حال طرح‌ریزی توسعه یک بمب‌افکن دوگانه است که همزمان توانایی حمل سلاح‌های نقطه‌زن هسته‌ای و غیرهسته‌ای را داشته باشد». وی بدون اشاره به اینکه آیا چین فناوری ساخت چنین بمب‌افکن هسته‌ای را دراختیار دارد یا نه افزود: «به نظرم خیلی دور نخواهد بود که اعلام کنیم چین این بمب‌افکن را نیز ساخته است».

پیش از این نیز آژانس اطلاعاتی وزارت دفاع آمریکا در گزارش سالانه خود درباره قدرت نظامی چین اعلام کرده بود که «نیروی هوایی ارتش چین در حال طراحی ساخت بمب‌افکن‌های پنهانکار میان‌برد و دوربرد جدید است. جنگنده‌هایی که احتمالا برای حمله به اهداف منطقه‌ای و جهانی استفاده خواهند شد».

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.