سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جهادکشاورزی لرستان خبر داد؛

خسارت یک‌هزار و ۵۶۰ میلیارد تومانی سیل به کشاورزی لرستان/پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات برای خسارت دیدگان

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: سیل فروردین‌ماه یک‌هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان به زیربخش‌های مختلف کشاورزی استان خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، عبدالرضا بازدار ، رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: سیل فروردین‌ ماه یک‌هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان به زیربخش‌های مختلف کشاورزی استان خسارت وارد کرد.

 بازدار، با اشاره به خسارات سیل اخیر لرستان اظهار کرد: سیل فروردین‌ماه یک‌هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان به زیربخش‌های مختلف کشاورزی استان خسارت وارد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ۶۸ هزار هکتار از اراضی زراعی، ۵ هزار هکتار از باغات، ۷ هزار راس دام سبک و سنگین، بیش از ۱۲۰ ایستگاه پمپاژ، بسیاری از خطوط انتقال آب و برق، جاده‌های بین مزارع، کانال‌ها و سازه‌های آبی، سر دهنه‌ها و بند‌ها دچار خسارت سیل شدند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان در تشریح اقدامات انجام شده در راستای جبران خسارت‌ها و همچنین کمک به کشاورزان آسیب‌دیده از سیل افزود: هم‌اکنون در حال برقراری جاده‌های بین مزارع، لایروبی کانال‌های آبی، تامین آب برای مزارع موردنیاز و تعمیر ترانسفر‌های برق و الکتروپمپ‌ها هستیم.

بازدار با بیان اینکه مصوبه هیات وزیران برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل ابلاغ شده است، بیان داشت: بر اساس این مصوبه کمک‌های بلاعوض و همچنین تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان و دامداران پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: کارگروه‌هایی در استان و همچنین شهر‌های خسارت دیده از سیل جهت مستندسازی آسیب‌ها برای ثبت در سامانه امدادی تشکیل شده است، پس از بارگزاری اطلاعات و واریز اعتبار از سوی وزارت‌خانه، روند پرداخت جبران خسارت‌ها آغاز می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت را بر اساس میزان خسارات و به تفکیک واحد‌ها عنوان و تصریح کرد: برای هر هکتار زراعت دیم و آبی به ترتیب ۲ و ۵ میلیون تومان، برای هر راس دام سبک و سنگین ۵۰۰ هزار و ۳ میلیون تومان و برای هر ایستگاه پمپاژ ۸ میلیون تومان کمک بلاعوض خواهد شد، ضمن اینکه برای هر واحد به طور جداگانه تسهیلاتی نیز پیش‌بینی شده است.

بازدار از افزایش تولید محصولاتی همچون گندم و جو علی‌رغم خسارت بسیار سیل به مزارع زراعی استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۵۰ هزار تن گندم، ۱۴۰ هزار تن جو و ۶ هزار تن دانه روغنی کلزا از مزارع لرستان برداشت شود.

انتهای پیام/ ر

خسارت  میلیاردی سیل به کشاورزی لرستان

برچسب ها: کشاورزان ، سیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.