سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر کوبا: اتحادیه اروپا همه اقدامات را برای حفاظت از سرمایه گذاران انجام دهد

سفیر کوبا در اتحادیه اروپا از این نهاد خواست همه اقدامات لازم را برای حفاظت از سرمایه گذاران خود در کوبا اتخاذ کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نورما گویکوچیا، سفیر کوبا در اتحادیه اروپا روز پنجشنبه از این نهاد خواست "همه اقدامات" لازم را برای حفاظت از سرمایه گذاران خود در کوبا اتخاذ کند.

این درخواست پس از آن مطرح شد که واشنگتن ممنوعیت طرح شکایت در دادگاه های آمریکا را درباره اموال مصادره شده از سوی کوبا لغو کرد. اتحادیه اروپا به تصمیم دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای اجازه دادن به شهروندان این کشور به منظور اقامه دعوی در ارتباط با املاک توقیف شده در جریان یا پس از انقلاب سال 1959 در کوبا واکنش خشمگینانه نشان و وعده داده است به این اقدام پاسخ خواهد داد.

اروپا همراه با کانادا نگران است اقدام آمریکا شهروندان اروپایی را که در کوبا تجارت می کنند به دام مناقشات پرهزینه و پیچیده بیاندازد.

نماینده کوبا در اتحادیه اروپا تاکید کرد "ما نگران خروج سرمایه گذاران نیستیم. ما مطمئن هستیم که اتحادیه اروپا همه اقدامات برای حفاظت از سرمایه گذاران خود را اتخاذ خواهد کرد و این که تصمیم برای ادامه تجارت با کوبا چیره خواهد شد".

قانون به اصطلاح هلمز-برتون در سال 1996 به تصویب رسید ولی فشار اتحادیه اروپا و کانادا باعث شد روسای جمهور متوالی در آمریکا به طور مرتب هر شش ماه یکبار -- البته تاکنون -- اجرای آن را به تعویق بیاندازند. این دیپلمات گفت "ما امیدوار هستیم تبعاتی وجود نداشته باشد و تصمیم جامعه تجاری برای ادامه روابط با کوبا حفظ شود".

وی افزود آماری در دست ندارد که نشان دهد چه تعداد شرکت احتمالا تحت تاثیر این تصمیم قرار خواهند گرفت.

کوبا از زمان سقوط شوروی برای جذب سرمایه خارجی تلاش کرده به طوری که اتحادیه اروپا سرمایه گذار اصلی در این جزیره عمدتا در بخش گردشگری و ساخت و ساز بوده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.