سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ششمین جشنواره سمنو پزی آشتیان

ششمین جشنواره سمنو پزی آشتیان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ششمین جشنواره سمنو پزی آشتیان در تاریخ ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت در حال برگزاری است.

علی امیری دبیر جشنواره سمنو پزی آشتیان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک گفت:این جشنواره که ۶ سال است به صورت هر ساله در اردیبهشت ماه در حال برگزاری است که امسال ثبت ملی نیز شد.

امیری در خصوص برگزاری این جشواره بیان کرد:این جشنواره از طریق مردم برگزار میشود و امسال ۲۵ دیگ سمنو آماده شده است که روز پنجشنبه بار گذاشته میشود و در صبح روز جمعه ۱۳ اردیبهشت سمنو‌ها را پخش میکنند.

وی افزود:از دیگر برنامه‌هایی که در این جشنواره انجام میشود میتوان به بازی‌های محلی نام برد.

دبیر جشنواره اظهار کرد:در این جشنواره غرفه‌هایی تدارک دیده شده است که از شهرستان‌های استان مرکزی نیز شرکت میکنند که در این غرفه‌ها مواردی، چون غذا‌های محلی، صنایع دستی و لباس‌های هر منطقه به نمایش گذاشته میشود.

وی در خصوص ویژگی‌های این جشنواره اینگونه بیان کرد:در شهرستان آشتیان در تمام طول سال شاهد پخت سمنو هستیم این در حالی است که در دیگر نقاط کشور عموما در ایام نوروز این آیین برگزار میشود. در آشتیان نیز این آیین در نیمه اردیبهشت ماه تا اوایل خرداد به اوج خود میرسد.

انتهای پیام/ی

ثبت ملی آیین سمنو پزی آشتیان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.