سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی وضعیت استان‌های سیل زده؛

برگزاری بیست و دومین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور در دانشگاه لرستان

بیست و دومین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور، با حضور دکتر نیلی احمدآبادی رئیس هیئت ویژه بررسی سیلاب‌های اخیر کشور در دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، بیست و دومین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور، با حضور دکتر نیلی احمدآبادی رئیس هیئت ویژه بررسی سیلاب‌های اخیر کشور، دکتر محمد تقی نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، دکتر عزیزی رئیس دانشگاه لرستان و دکتر خادمی استاندار لرستان در دانشگاه لرستان برگزار شد.

 این اجلاس دو روزه ، عصر امروز پنجشنبه، با محوریت بررسی وضعیت استان‌های سیل زده و به میزبانی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و در محل حوزه ریاست دانشگاه لرستان، برگزار شد و استان لرستان از جمله استان‌های سیل زده است که دانشگاه لرستان برای برگزاری این اجلاس، انتخاب شده است.

صبح همین روز (پنجشنبه) نیز رئیس هیئت ویژه بررسی سیل اخیر کشور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور از مناطق سیل زده شهرستان پلدختر استان لرستان بازدید کردند.

در این اجلاس، تفاهم‌نامه همکاری علمی، تحقیقاتی و پژوهشی بین هیئت ویژه بررسی سیلاب‌های اخیر کشور که ریاست آنرا رئیس دانشگاه تهران، دکتر محمود نیلی احمدآبادی برعهده دارد و دانشگاه لرستان با حضور رئیس این دانشگاه، دکتر خسرو عزیزی، امضا و مبادله شد.

رئیس هیئت ویژه بررسی سیلاب‌های اخیر کشور که به دستور رئیس جمهور تشکیل شده است، در این اجلاس گفت: انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری‌های علمی و تحقیقاتی بین این هیئت با دانشگاه‌های استان‌های سیل زده از جمله دانشگاه لرستان در جهت استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی اعضای هیئت علمی و محققان دانشگاهی برای آسیب‌شناسی مخاطرات طبیعی و ارائه راهکار‌ها در جهت مقابله با مخاطرات طبیعی است.

دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران تشریح کرد: دانشگاه‌های استان‌های سیل‌زده باید به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جهت بازسازی براساس نتایج تحقیقات انجام شده کمک کنند.

احمد آبادی افزود: تجربه زلزله استان کرمانشاه یک تجربه در جهت استفاده از متخصصان و صاحبنظران برای مقابله با مخاطرات طبیعی بود و الان هم در قضیه وقوع سیل استان لرستان بایستی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های محققان و متخصصان استفاده شود.

وی تصریح کرد: رسالت دانشگاهیان ارائه راه‌حل‌های علمی برای مقابله با مخاطرات طبیعی است و ارتباط بین دانشگاه‌ها و ادارات و سازمان‌های اجرایی و شهرداری‌ها باید تقویت و بیشتر شود.

انتهای پیام/ر

بیست و دومین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور در دانشگاه لرستان برگزار شد

برچسب ها: اجلاس ، سیل لرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.