سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمدرضا قادری عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست کشور:

افزایش درآمد پست ‏ با پاسخگویی به نیاز‌های مشتریان امکان پذیر است

محمدرضا قادری عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست کشور گفت: افزایش درآمد پست با پاسخگویی به انواع نیاز‌های مشتری امکان پذیر ‏خواهد شد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگه خبرنگاران جوان، محمدرضا قادری روز پنجشنبه در همایش مدیران شرکت ملی پست در تبریز با تاکید بر رویکرد پلتفرمی کسب و ‏کار‌های بزرگ در اقتصاد دیجیتال اظهار داشت: ۷۰ درصد اقتصاد دنیا به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود که رویکرد همگی ‏مبتنی بر سکو‌ها است، این نوع کسب و کار‌ها در تهران به راه افتاده و در شهر‌های دیگر هم به دنبال اجرایی شدن است. ‏

وی ادامه داد: به واسطه فضای دیجیتال نیاز‌های مردم تغییر یافته و نوعی تنوع در نیاز‌های مشتری و نحوه پاسخ دهی به آنان ‏ایجاد شده است که امروزه در فضای اقتصاد دیجیتال، پلتفرم‌ها توانسته فضای جدیدی ایجاد کند. ‏

قادری افزود: اگر هم اکنون به دنبال افزایش درآمد شرکت پست هستیم باید هر نوع نیازی را از سوی مشتری پاسخگو باشیم که با توجه ‏به این که امروزه زبان و ادبیات کسب و کار‌ها تغییر یافته، باید خدمات خود را به روزرسانی کنیم.

‏معین حوزه فناوری با بیان این که این شرکت پیوند دهنده کسب و کار‌های فیزیکی و فضای مجازی و ‏دیجیتال است، گفت: باید بدانیم که نقطه قوت تمامی شرکت ها، مشتری‌ها هستند که برای رفتار صحیح و متناسب با مشتری‌ها ‏نیازمند مدیریت جدید در این حوزه هستیم. ‏

وی در خصوص اهداف کلان بالادستی نقشه راهبردی وزارت ارتباطات نیز افزود: پوشش کامل ارائه خدمات الکترونیکی دولتی، ‏افزایش ارائه خدمات نوین و باارزش افزوده بخش ارتباطات و افزایش ظرفیت تبادلات پستی و ترافیکی ارتباطات و اطلاعات ‏منطقه و بین الملل از جمله این اهداف است. ‏

قادری با اشاره به چالش‌های وضع موجود کسب و کار پست گفت: رویارویی با تنوع مشتریان و تغییر مداوم رفتار و ‏نیازمندی‌های آنها، مدیریت ارتباط و نگهداشت مشتری، مدیریت شبکه فروش ‏گسترده در سطح کشور، طراحی سرویس‌ها و خدمات متنوع متناسب با نیاز مشتریان، مدیریت نیروی انسانی گسترده و تغییر ‏فرهنگ سازمانی متناسب با فضای کسب و کار جدید، مدیریت فعالیت‌های متنوع و ‏منابع کلیدی از جمله این چالش‌های محسوب می‌شود.

‏عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست در خصوص مزیت‌های محوری این شرکت، اظهار داشت: شبکه گسترده تخصصی پستی در ‏سرتاسر کشور، نیروی انسانی گسترده، شبکه حمل و امکانات لجستیکی اختصاصی درون و برون شهری، شبکه ‏و بستر انتقال داده اختصاصی در سطح کشور، مرجعیت و نقش محوری در فضای کسب و کار پست و حمایت و مأموریت ‏دولتی از جمله این مزیت‌ها است. ‏

وی ادامه داد: اهداف استراتژیک کلان شرکت شامل انجام مأموریت‌های قانونی و اهداف کلان بالادستی، به ‏روزرسانی و تثبیت جایگاه محوری شرکت در سطح بازار، هدایت حداکثری ترافیک رو به رشد بازار (فیزیکی و الکترونیکی) به ‏شبکه پستی، تبدیل رقبای نوپا به شرکای استراتژیک، مدیریت یکپارچه خدمات و فعالیت‌ها برای بهبود کیفیت و بهینه سازی ‏هزینه‌ها و افزایش درآمد، توسعه پایدار را به همراه دارد.

قادری بهره مندی از ارزش افزوده کلان ناشی از تجمیع اطلاعات ناشی از تعاملات و تراکنش‌های تجاری و ‏نگهداشتن مشتریان، استفاده حداکثری و درآمدزایی از امکانات موجود و تبدیل دارایی‌های غیر مولد به دارایی‌های مولد، توسعه، ‏تقویت و تکمیل زنجیره ارزش با حداقل تملک و حداکثر سرعت و انعطاف پذیری را از دیگر موارد توسعه پایدار برشمرد.

این عضو هیئت مدیره در خصوص چشم انداز این شرکت گفت: شرکت ملی پست، سکوی ملی کسب و کار‌های الکترونیکی و اپراتور ملی ‏خدمات پستی کشور است. ‏

وی با اشاره به استراتژی‌های کلان شرکت ملی پست گفت: مدیریت یکپارچگی خدمات متنوع با رویکرد پلتفرمی مبتنی بر ‏فناوری اطلاعات در کسب و کار، تمرکز بر ارائه خدمات زیرساختی و توسعه سکو و واگذاری توسعه خدمات به شرکای تجاری ‏و مشتریان، برنامه ریزی، باز مهندسی و بهینه سازی فعالیت‌ها و امکانات متناسب با رویکرد جدید کسب و کار شرکت ملی پست ‏و متمرکز بر مشتری و رقابت و تامین و توسعه امکانات الکترونیکی، فیزیکی و مالی برای کسب و کار‌های نوپا به عنوان ‏شرکای استراتژیک از استراتژی‌های کلان شرکت محسوب می‌شوند. ‏

‏قادری در خصوص پروژه‌های کلان شرکت ملی پست گفت: اجرای طرح تحول دیجیتال و پیاده سازی معماری پلتفرمی کسب و ‏کار شرکت ملی پست در راستای تحقق سکوی تجارت الکترونیک پست (ستاپ) و توسعه پایگاه مدیریت نشانی مکان محور ‏ (‏GNAF‏) از مهم‌ترین پروژه‌های کلان این شرکت است. ‏

وی استراتژی‌های زمان بندی اجرای برنامه‌ها را شامل سه استراتژی کوتاه مدت (شش ماه) به منظور بهینه سازی و آمادگی، ‏میان مدت (یکسال) به منظور تقویت و تغییر و بلند مدت (دوسال) به منظور توسعه و تثبیت دانست. ‏

انتهای پیام/

برچسب ها: ارتباطات ، پست بانک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.