سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چاووش اوغلو: آمریکا در تصمیمش درباره تحریم نفتی ایران تجدیدنظر کند

وزیر خارجه ترکیه با تاکید بر لزوم تجدیدنظر آمریکا در خصوص تحریم‌های ایران، گفت: آنکارا قادر به تنوع دادن به واردات نفتی خود در غیاب نفت ایران نیست.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه ضمن انتقاد از مواضع آمریکا علیه ایران گفت: تحریم‌های یکجانبه بر همه کشورها اثر منفی می‌گذارد. از آمریکا می‌خواهیم  در تحریم‌های خود علیه نفت ایران تجدیدنظر کند.

وزیر خارجه ترکیه افزود: آنکارا قادر نیست به راحتی واردات نفتی خود را تنوع ببخشد.

وزیر خارجه ترکیه که در یک کنفرانس خبری سخن می‌گفت، اعلام کرد پالایشگاه‌های این کشور برای نفت‌های دیگر کشور‌ها مناسب نیست.

چاووش اوغلو افزود واشنگتن باید در تصمیم خود درباره تحریم ایران تجدیدنظر کند.

ایران یکی از بزرگترین تامین کننده‌های نفت ترکیه است و این کشور تقریبا به طور کامل برای پاسخگویی به نیاز‌های بخش انرژی خود وابسته به واردات نفت است.

اظهارات وزیر خارجه ترکیه در حالی بیان شد که آمریکا لغو معافیت تحریمی برخی کشور‌ها را برای خرید نفت از ایران از امروز اجرایی کرد.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت سال گذشته به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و ادعا کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاد تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد.

اما در آبان‌ماه گذشته و موعد برگشت تحریم‌های اصلی علی‌رغم تبلیغات رسانه‌ای سنگین برای صفر کردن صادرات نفت ایران، واشنگتن معافیت‌هایی را به مدت شش ماه برای هشت کشور واردکننده نفت و انرژی از ایران از جمله هند، چین و کره جنوبی صادر کرد. با این حال، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا ۱۰ روز پیش از پایان رسمی این دوره شش ماهه تأکید کرد واشنگتن از این پس هیچ معافیت تحریمی برای خرید نفت ایران را تمدید نمی‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم ، آمریکا ، ترکیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.