سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای عجیب آخوندی بر وجود دولت پنهان / وقتی متهم اصلی گرانی مسکن ژست طلبکارانه می‌گیرد!

عباس آخوندی که متهم ردیف اول گرانی مسکن است، به جای پاسخ گویی در قبال وضعیت این روز‌های مسکن، ژست طلبکار به خود گرفته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  نزدیک به شش سال پیش که عباس آخوندی به عنوان وزیر راه و شهرسازی دولت تدبیر و امید به مجلس معرفی شد، هیچکس فکر نمی‌کرد در حوزه مسکن چنان رکودی ایجاد شود که حتی صدای رئیس‌دولت هم در اعتراض به آن، بلند شود!

عباس آخوندی که طی دهه‌های گذشته همواره در اغلب دولت‌ها (سازندگی، اصلاحات و اعتدال) مسئولیت داشته و حتی در دهه ۷۰ به عنوان وزیر مسکن فعالیت کرده است، عمدتا کارنامه‌ای خالی از اقدامات مثبت در جهت خانه‌دار شدن محرومین و حتی متوسطین جامعه داشته و فرصت طلایی مسئولیت را با حرف‌های بی‌خاصیت از دست داده است.


بیشتربخوانید: بلایی که سوء مدیریت آخوندی بر سر خانه آورد/ حاکم شدن فضای رکود تورمی بر بازار مسکن


او که از سال ۹۲ مجددا با حمایت چهر‌ه‌های لیبرال بر کرسی وزارت راه و شهرسازی تکیه زد از همان بدو امر صراحتا به پروژه‌هایی مانند مسکن مهر که میلیون‌ها نفر را خانه دار کرده بود تاخت و با الفاظی نظیر «مزخرف»، «خانه برانداز»، «مسجد ضرار» و... بر این اقدام مفید دولت قبل حمله کرد تا راه را بر ادامه این پروژه بزرگ ببندد.

با تمام این اوصاف، گرانی بیش از ۱۳۰ درصدی قیمت مسکن دردوره وی، در کنار کاهش محسوس معاملات ملکی، این مطالبه را در مردم به وجود آورد که با اتمام دوره وزارت وی، محاکمه و دادگاهی شدن وی رخ خواهد داد؛ اما عباس آخوندی که در روز تودیع خود اعلام کرده بود: «افتخار می‌کنم که حتی یک واحد مسکونی هم نساختم» برای ارائه توضیحی ساده درباره عملکردِ تقریبا هیچش حتی احضار هم نشد!

حالا، این وزیر مدعی که میکروفن خبرنگار را از دستش می‌کشید و چپ و راست پز لیبرال بودنش را می‌داد؛ در جایگاه سخنران، در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز در نشستی با عنوان «نگرانی برای فردای ایران» به تجزیه‌وتحلیل شرایط کشور در ۴۰ سال گذشته پرداخته و در جای جای سخنانش دولت موهومی به نام دولت پنهان را نقد کرده است!

وزیر سابق راه و شهرسازی در این نشست از «وجود دولت پنهان» در ایران نام برد و گفت: یکی از دلایلی که امکان سیاست‌ورزی به دولت رسمی نمی‌دهد، وجود دولت پنهانی است که همه‌چیز را کنترل می‌کند؛ به‌عنوان نمونه دلیل اینکه دولت نتوانست برجام، اف‌ای تی اف و... را به سرانجام برساند، همین موضوع است.

آخوندی ادامه داد: ما عملاً تفکیک قوا در ایران نداریم و آنچه مشاهده می‌شود ظاهری است؛ حتی در حال حاضر نیز رکن جدیدی ایجادشده به نام رکن نظارت بر اجرای سیاست‌ها که می‌تواند سه قوه را متوقف کند. در چنین شرایطی آن نهادی که باید پاسخگو باشد، هیچ مسؤولیتی نمی‌پذیرد و در مقابل نهادی که هیچ مأموریتی ندارد وارد کارزار می‌شود؛ لذا مردم نیز سرگردان می‌شوند که پاسخ خود را از چه کسی باید دریافت کنند.

وزیر سابق راه و شهرسازی که اظهاراتش چندین بار، با انتقاد چند تن از دانشجویان روبه‌رو شد، با این ادعا که در ایران چیزی به نام «نهاد عمومی غیردولتی» نداریم، اما ۶۵ درصد اقتصاد را در اختیار دارد، گفت: این نهاد نه دولت است نه بخش خصوصی و نه تعاونی و به‌غلط آدرس می‌دهند که منابع نیز باید به حساب این نهاد ریخته شود؛ نهادی که به هیچ‌کس پاسخگو نیست.

سخنان آخوندی درخصوص دولت پنهان در شرایطی ایراد شده که خود او یکی از پرسابقه‌ترین افرادی است که در مناصب مختلف حکومتی حضور داشته، و سمت‌هایی از معاون وزیر (چهار سال) تا وزیر (۹ سال) در کارنامه او نقش بسته است. چنین سخنانی از سوی کسی که خودش در بالاترین سمت‌ها کار کرده پذیرفته نیست، چون منطقی نیست کسی که دولت رسمی را تقریبا هیچکاره می‌داند، برای دریافت سمت، در آن حضور پیدا کند.

اگر آقای آخوندی اعتقاد دارد که دولتی پنهان وجود دارد که همه چیز را کنترل می‌کند، پس چرا به تصدی پست‌های مختلف در دولت رضایت داده است؟ به عبارت دیگر، اگر تمام امور ممکلتی (یا بیشتر آن) توسط یک دولت پنهان انجام می‌شود چرا ایشان سمت‌هایی که عملا کارکردی ندارند را قبول کرده است؟ آیا این فعل او تضییع حق الناس نیست؟ نکته دیگر اینکه در نظام اسلامی تمامی ارکان مدیریتی کشور از راس تا ذیل به مردم و نهاد‌های ذیربط باید پاسخگو باشند و هیچ فردی از این قاعده مستثنی نیست البته اگر جناب آخوندی می‌خواهند به این بهانه از پاسخگویی فرار کنند امر دیگری است که البته به نظر می‌رسد دستگاه‌های نظارتی و قضایی بایستی یک‌بار قاطعانه در برابر این فرافکنی‌ها بایستند.

از طرفی، ایشان حتی در دوره وزارت خود سه بار توسط مجلس استیضاح شد، اما از هیچ تلاشی برای بازگشت به کرسی وزارت امتناع نکرد و هر بار هم از مجلس شورای اسلامی رای لازم را برای بازگشت به کار اخذ کرد؛ پس چگونه است که حالا –بعد از یک‌سال دوری از وزارت- نطقشان درباره دولت دیگری در کشور باز شده است؟!

اصلا اگر چنین حقیقت بزرگی! وجود داشت چرا برای بار دوم (در سال ۱۳۹۲) و بار سوم! (در سال ۱۳۹۶) ردای وزارت را بر تن کرد؟ بهتر نبود همان موقع از وزارت در کشوری که علاوه‌بر دولت رسمی، دولت پنهانی دارد! امتناع می‌نمود و صداقت خود را نشان می‌داد؟

به نظر می‌رسد این قبیل اظهارات بیش‌تر با این هدف بیان می‌شود که نقایص موجود در کارنامه دولتمردان پوشیده شود، به عبارت دیگر، وقتی یک دولت در موضوع خاصی موفق نمی‌شود، بهترین راهکار این است که مشکلات را فرادولتی جلوه داده و از بار مسئولیت خود بکاهد.

از همین رو می‌توان متوجه شد که چرا عباس آخوندی با آن کارنامه افتضاحی که از خود به جا گذاشته سعی در دادن آدرس‌های غلطی می‌کند که در کل، عملکرد دولت و دولتمردان در آن پررنگ قلمداد نشود. بر همین اساس نگاهی به عملکرد او می‌اندازیم تا مشخص شود چرا وی مشکلات گردن دولت موهومی به نام دولت پنهان می‌اندازد!

کارنامه‌ای سرشار از تهی!

عباس آخوندی زمانی که وزارت مسکن را در دوره نخست آقای حسن روحانی تحویل گرفت، تعداد پروانه‌های ساختمانی رقمی در حدود ۲۲۲ هزار و ۸۵۰ واحد بود که در همان سال اول به میزان ۱۳۵ هزار و ۲۴ واحد سقوط کرد! این کاهش همچنان تداوم داشت تا اینکه در پایان سال ۱۳۹۶ به رقم ۱۳۱ هزار و ۹۱۰ واحد رسید.

به عبارت دیگر، پروانه‌های ساختمانی در دوره او تقریبا ۶۰ درصد کاهش یافت و در کنار توقف طرح مسکن مهر، عرضه مسکن به شکل چشمگیر کاهش یافت. این در حالی است که عباس آخوندی با استناد به خانه‌های دوم و خانه‌های خالی که عمدتا به‌لحاظ مشکلات ناشی از ارث و سایر موارد قانونی در روند عرضه قرار ندارند، معتقد بود مسکن به‌اندازه کافی ساخته شده است.

با این حال براساس اظهارات رئیس‌کمیسیون عمران مجلس، در سال ۹۷، چهارمیلیون واحد در کشور کمبود مسکن وجود دارد که همین عامل در افزایش تقاضا و به تناسب آن به افزایش قیمت‌ها در سال‌های اخیر دامن زده است. بررسی آمار نشان می‌دهد اگر سالانه یک تا ۱/۵ میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود، این میزان می‌تواند به تقاضای سالانه مسکن در کشور پاسخ دهد، با این حال تولید سالانه واحد‌های مسکونی به کمتر از ۵۰۰ هزار واحد در سال ۹۶ رسید!

کاهش عرضه مسکن در نهایت به اینجا رسید که قیمت هر متر مربع زیر بنای واحد مسکونی از سه میلیون و ۶۴۸ هزار تومان در شهریور ۹۲ به هشت میلیون و ۹۵ هزار تومان افزایش یافت تا قیمت آن در دوره وزارت آخوندی بیش از ۲/۲ برابر شده باشد!

زنجیره نابسامانی‌های بازار مسکن همچنان ادامه یافت تا در پی افزایش قیمت مسکن، معاملات هم به شدت کاهش پیدا کرده و از تعداد ۱۴ هزار و ۵۷۵ واحد در شهریور ۹۲ به ۱۰ هزار و ۳۳۵ واحد در شهریور ۹۷ کاهش رسیده باشد. در حال حاضر هم که حدود یک‌سال از رفتن آخوندی می‌گذرد، همچنان روند افزایشی قیمت و کاهش معاملات وجود داشته و بی‌آنکه نامی از وزیر سابق راه و شهرسازی در میان باشد، تاوان سیاست هایش همچنان‌گریبان مردم را می‌گیرد.

به عنوان نمونه، متوسط قیمت واحد مسکونی در فروردین ۹۸ به بالای ۱۱ میلیون رسیده که سه میلیون تومان از زمانی که وی پست وزرات را ترک کرد افزایش یافته است، اما در این مدت آخوندی تنها به مصاحبه و سخنرانی درباره ایرانشهری، لیبرالیسم و... پرداخته و عملا هزینه آن را گردن مسئولین کنونی وزارت راه انداخته است.


بیشتربخوانید: عباس آخوندی تندیس ناکارآمدترین وزیر را دریافت کرد +فیلم


جالب اینجاست که وی در متن استعفای خود عدم توجه به قانون را از دلایل کناره‌گیری‌اش اعلام کرده بود، در حالی که طبق قانون برنامه ششم توسعه، باید در سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۶۸۰ هزار مسکن شهری جدید در کشور تولید می‌شد که کمتر از نصف آن تحقق پیدا کرد و طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه، عملکرد دولت یازدهم در حوزه مسکن روستایی افتضاح بوده به طوری که تولید مسکن در سال گذشته نسبت به رکورد دولت دهم نزدیک به ۸۰ درصد کمتر بوده است.

همان طور که مشاهده شد، کاهش محسوس عرضه مسکن و گرانی آن، مشکلات عدیده‌ای برای مردم به وجود آورده، به نحوی که یکی از کارشناسان مسکن در این باره گفته بود: «امروز اگر بر اساس گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران ۱۱ میلیون تومان و حداقل حقوق ۱/۵ میلیون تومان باشد، به نظر می‌رسد یک متقاضی مسکن باید ۷۰ سال پس‌انداز کند.»

بر همین اساس، می‌توان فهمید ریشه این جوسازی عباس آخوندی و معرفی کردن یک دولت پنهان به عنوان ریشه مشکلات کشور بیش از اینکه ناشی از واقعیت‌ها باشد، ناشی از تبرئه خود و مجموعه دولت‌های سازندگی، اصلاحات و اعتدال می‌باشد. بگذریم که وی در همین نظر غلط خود هم صداقت نداشت وگرنه به جای متهم کردن این و آن، مهم‌ترین پست‌های دولتی را برای مدت طولانی‌اشغال نمی‌کرد.

منبع: روزنامه کیهان

انتهای پیام/

متهم ردیف اول گرانی مسکن محاکمه نشد، طلبکار شد!

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۳
در انتظار بررسی: ۰
زهرا
۱۸:۲۵ ۰۹ تير ۱۳۹۹
متاسفانه همیشه انجام کارهای زیربنایی زمان بر و پرهزینه هست. اینکه همه مشکلات مسکن رو گردن ایشون بندازیم کار درستی نیست. ندیدن تاثیر افزایش قیمت ارز بر مسکن و دست های پشت پرده که قویا در بازار مسکن ریشه دوانده و فساد رو بدنبال داشته ( که مطمینا با اصلاحات زیربنایی صدمه زیادی دیده اند) کم لطفی و ساده انگارانه است.
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
فقط ادعا دارند.
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
خوب اقای رییسی باید اورابه میزمحاکمه وپاسخگویی به کارنامه ی خالی اش بکند این خواست همه ی ایرانیان است .
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
چی بگم
mojtba
۰۸:۲۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
باید برخورد بشه باید بیاد جواب بده
ناشناس
۲۱:۲۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
کی?
ناشناس
۰۷:۲۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
ادعا ؟
بی نام
۰۱:۳۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
چطور 60درصد را حساب کردید
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
متاسفانه یکی ایشان ودیگری وزیر صمت از بدو ورود نه تنها گره ای از وضعیت جامعه باز نکرده اند بلکه بدلیل سوءمدیریت وناتوانی خود ومدیران ارشد وزارت خانهشان دهها گره کور ومعضلات فراوان بوجود آورده اند .
شهریار
۲۳:۳۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
اجرای چهار میلیون واحد مسکن مهر و صدها هزار مسکن روستایی باعث بوجود آمدن حداقل چهار میلیون شغل شد، جناب آخوندی که از برکت همین دولت پنهان فارغ‌التحصیل عمران و اقتصاد شدی، حالا شدی دشمن دولت پنهان، باید از فرصت اجرای مسکن استفاده میکردی و بدی هایش را برطرف میکردی تا به اسم خودت تمامش میکردی نه اینکه لجباز به خاطر لج با دولت قبلی همه مسکن مهر را ببری روی هوا
ناشناس
۲۳:۱۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
از یه طرف میگه دولت پنهان نگذاشت ، از طرف دیگه خودش جلوی طرح ها رو میگیره و میگه افتخار میکنم که آجر روی آجر نگذاشتم
تو که خودت به کار نکردن افتخار میکنی چطور میخوای کار نکردنت رو گردن دیگری بندازی؟ چطور برای توقف مسکن مهر همه کاره ای ولی برای پاسخگویی هیچ کاره؟
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
فقط شعار دادید
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
منی که ماهی ۹۰۰ هزار حقوق دارم ۱۰ میلیون ول پیش دارم کجا برم زندگی کنم چطور خرج بچم در بیارم امسال ما که ۶ ماه گوشت به چشم ندیدیم
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
سیاست هر خانواده‌ ایرانی یک مسکن و بیش از آن ممنوع را اجرا کنید تا سرمایه های سرگردان که بمانند سونامی تخریب می کند فروکش کند.
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
باشه
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
ایشان بی تفاوت ترین وزیری بوده که بنده مشاهده کرده ام. متاسفانه برخی از نمایندگان مجلس هم بهر دلیلی در حفظ نامبرده بر مسند وزارت کمک کردند که حداقل زیان آن تداوم افکار لیبرالی دال بر بازار آزاد در بخش مسکن( در اینجا یعنی بازار رو ولش کن هر جور میخواد بچرخه!!!!) بوده است. کارنامه ضعیف ایشان و تعداد دیگری از وزرا، معاونین و مشاوران دولت در دو سال اخیر سر منشاء اصلی وضع موجود است.
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
توروخدا یه ک
فکری به حال مسکن کنید...سال قبل قیمت یه خونه از ۳۷۰میلیون رسیده به ۱ میلیارد فکر کنید این خونه ۲۳ساله ۹۰متری در خیابان پیروزی طبقه اول شده ....توروخدا یه کاری کنید ...الان برای اجاره این خونه بنگاه دارا میگن ۲۰۰میلیون تومن رهن کامله .. بنگاه دارا بدبخت کردن مستاجرا..یه فکری به حال مستاجرا کنید...در محل ما جدیدا کلی بنگاا زدن فقط برای تابستان و دارن داغ میکنن مستاجرا رو....چرا این دلال های نسکن رو جمع نمیکنید؟
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
اون برادری که تندیس ناکارآمدی را اهدا کرد دل مسکن مهری ها را شاد کرد دستش درد نکنه.
نادر
۲۲:۱۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
تمام گرانی مربوط به شش سال وزارت ایشون هست که مردم پول جمع کردن برای خرید خانه ای که هیچ وقت ساخته نشد!
مستاجر
۲۲:۱۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
حدیث داریم که میگه مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمیشه. اما دقیقا مردم ایران از یه سوراخ دو بار گزیده شدن...
انتقال از این وزارت به اون وزارت مصداق همین حدیثه شریفه
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
ولی اینکه میگه دولت پنهان داریم درست است.
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
دولت پنهان چه کساني هستند؟!!!!!!
ناشناس
۲۱:۵۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
باعث شد قیمت مسکن وبلیط هواپیما این چنین شود فقط فکر ثروت اندوزی بود باید محاکمه ومجازات شود
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
اقای وزیر توصلاحیت این پست رانداشتی ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
حتی یک مسکن مهر افتتاح نکردی،پس کدام مسکن را قرار بود افتتاح کنی که دولت در سایه نگذاشت
مسعود
۲۱:۱۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
یعنی مسکن مهر را دولت پنهان دستور داد متوقف کنی؟
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
تمام جوان ها را از امکان داشتن مسکن بخصوص در تهران مایوس کرده
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
عباس آخوندی که طی دهه‌های گذشته همواره در اغلب دولت‌ها مسئولیت داشته و حتی در دهه ۷۰ به عنوان وزیر مسکن فعالیت کرده است، عمدتا کارنامه‌ای خالی از اقدامات مثبت در جهت خانه‌دار شدن محرومین و حتی متوسطین جامعه داشته و فرصت طلایی مسئولیت را با حرف‌های بی‌خاصیت از دست داده است.
با وجود سابقه این آقا موندم چجور نماینده های مردم بهش رای اعتماد دادند؟ وموندم چرا محاکمه نمیشه؟؟؟
بروسلی
۲۰:۵۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
طبق قانون اساسی کشور جمهوری اسلامی ایران که به شخص عباس آخوندی وجاهت قانونی پست وزارت (هر وزارت خانه ای)توسط انتخاب یک رئیس جمهور منتخب مردم و سپس تایید یا عدم تایید توسط نمایندگان مجلس منتخب مردم انتخاب می شود.
ناشناس
۰۰:۱۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
جمله تو یه بار بخون. خودت فهمیدی چی گفتی؟؟؟
خان
۲۰:۴۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
فقط باید امام زمان ظهور کنه
فرامرز
۲۰:۴۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
درود برآقای عباس آخوندی.اگرسیاست دولت ساخت مسکن بود وزیرنمیتوانست دستوردولت رااجرا نکندسیاست دولت ازابتداساخت مسکن نبوداظهارات آقای آخوندی هرچه ازدل برآید به زبان آید دولت باهمین سیاست کارمیکند آقای آخوندی اینقدر معرفت داشت خودش رامدیون بی خانمانها نگذاشت رفت ای کاش دیگران ازاو می آموختند.
مهدی
۲۰:۰۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
همه همینن.وقتی مسئولیت دارن از عملکردشون دفاع میکنن وقتی رفتن کنار میشن منتقد بلامنازع وضع موجود
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
ملت در حوزه مسکن تنها ماندند با قولها و وعده های گذشته و همچنان با بی توجهی مسئولین!
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
سایت باما رو ببندید این سایت بزرگترین اخلال نظام مالی و اقتصادی میباشد
علیرضا قربانزاده
۱۹:۰۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
خیلی ها هم این حرف عباس آخوندی رو تایید میکنن ولی از دست کسی کاری بر نمیاد.
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
چي بگم والا
ناشناس
۱۹:۰۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
در یک کلام. آسان است که بی کفایتی خود رو به گردن دیگران انداخت.
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
مردم ناامید جوانان نا امید آخه این چه وضع مسکنه آخه تورم چند د رصد چرا کاری نمیکنید
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
دلیلش اینا که گفتی نیست ، و نبوده ، دلیلش حفاظت از سابقه ، چشم پوشی ، نداشتن بصیرت ، نبود شهامت ، مردم دار نبودن ، زیر بار مسئولیت نرفتن ، مدیر مدبر نبودن ، و گوش شنوا بود.
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
چکار کنیم با لین اجاره های سنگین.
بقران من یکی ک راهی چاهی ندارم مجبورم ک ماهانه کلی اجاره اب برق گاز شارژ پرداخت کنم.
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
وقتی وزیری وظیفه اش را درست انجام نمیده باید محاکمه بشه تا درس عبرت برا دیگران بشه.
یزدان
۱۸:۱۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
من این مسعولان رو که 6سال نکردن جز گرانی تورم بدبختی و خسارتهای ملیاردی که به کشور وارد کردند به رسمیت نمیشناسم من فقط رهبرم را قبول دارم فقط رهبرم
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
این اقا نه تنها نساخت بلکه مسکن مهر رو هم تکمیل نکرد
شانس اوردیم مسکن مهر زیاد بود والا الان هیچکس امید به خانه دار شدن نداشت حالا بماند که با ساخت و ساز میشد بیکاری رو به صفر برسونی و فشار تحریم رو براحتی با گردش سرمایه در بین مردم به حداقل برسونی
Sarbaz,e Iran
۱۷:۵۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
اینجا تناقضی پیش میاد که اصلا رئیس محترم دولت یا نمایندگان مجلس شورای اسلامی چرا همچین اشخاصی را با چنین رزومه و کارنامهٔ کاری ،
بعنوان یک مسئول رده بالای کشوری ، انتخاب میکنند که الان وقتی باید پست شان را تحویل بدهند ، از روی عصبانیت یا به هر دلیل دیگه ایی ، حرفهایی را پشت تریبون بزنند که باعث تشویش و ناامیدی در بین مردم ایجاد کنند ؟
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
پیاز هم گران شد بگردید دنبال یکی که اینو گردنش بندازیم.
تا کی طفره رفتن؟ باید واقع بین باشیم اقتصادمون از پایه و اساس درست نیست
چرا هیچ وقت نتونستیم تورم رو مثل 200 کشور دنیا در حد 1 یا 2 درصد نگهداریم
reza
۱۷:۴۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
این مرد نمیداندکه باتعلل درباره مسکن مهر چه خانواده های متقاضی مسکن مهرراناامیدکردوانها رفتند وپولهایشان راپس گرفتندوالان این خانه ها به دلالان خریدار میرسدوبدبخت بدبخت تروپولدارپولدارترمیشود
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
حرف حق گفتي
حسن
۱۷:۴۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
6 سال مسکن مهر را خواباند . نگذاشت یک آجر روی آجر بگذارند .فقط تحقیر خبر نگاران ، مردم شاکی ، اصحاب رسانه و منتقدین رو در دستور کار خودش قرار داد. هیچ اقدام سازنده ای در ازاد راه قزوین رشت انجام نداد. کشته شدن چند ده نفر در تصادف قطارها و چند صد نفر در ریزشهای معادن و تونل ها در زمان ایشان بدون یک عذرخواهی ، ... و با حمایتهای همه جانبه مجلس و رییس جمهور 6 سال وزارت ایشون ادامه یافت! الله اکبر.
علی
۱۷:۴۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
واقعاً برای همه مسئولانی که باعث آشفته بازاری مسکن و خودرو شدند و نقش مستقیم و غیرمستقیم داشتند متاسفم همه باید جوابگو باشند
اگر مسئولی میدونه که نمیتونه در جهت بهبود این وضعیت کاری کند و کنار نمی رود خیانتکار است.
سناتور
۱۷:۳۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
استعفا بده
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
هر کس اگر با افزایش قیمت مسکن بجنگید انگار در سرمای زمستان با دماسنج می جنگد ! منطقی باشید مردم !
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
مشکل کجاست؟ من بی مسکن؟ خدا خواسته همه چی تو مملکت هست، کافیه نیازمند رو ببینیم نیازش ب مسکن برطرف کنیم تو برنامه 3 ساله، ایراد کار کجاست من آگه مسکن دار بشم کی ضرر می کند، دلال ک دوست داره من همیشه مستاجر بمونم یعنی تا آخر عمر
ناشناس
۰۱:۲۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
چی بگم واقعا
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
قیمت مسکن را ارزان کنید
ناشناس
۰۱:۲۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
عجله نکن حتما میکنن .البته گرونتر.
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
بخاطر همین آدماست که روز جزا دهن ها رو می بندن ، اونوقت دست و پاها به حرف میان!
خدایا پناه بر تو!
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگه بخاطر بی کفایتی ها محاکمه می شد ایجور نمی شد
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
اخه این مسولینی ک فقط میان جیبهای خودشون پرپول میکنند وبرای مردم کشورشون هیچی نمیکنند اینها روبرکنارکنیدوادمهای بالیاقت وباوجدان ک به اون دنیا اعتقاد دارندرو بیارین سرکار لطفا مگه نمیخواین جمعیت زیادبشه خوب یه کاری واسه مردم بکنید وگرنه ازهمینی هم ک هستن نصف میشن!!!!؟؟؟؟
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
شاید راست می گوید و این دولت پنهان بوده که جلوی استیضاح شدن و برکناری بعضی ها را گرفت.
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
ینده این آفا را یک در تلوزیون دیدم که به بانگ بلند میگفت که من در حساب بانکی ام و خانواده من هم مقداری بسیار کمی پول داریم. در تگنای بود!!
هر جا که استدلال ضعیف بود "Volume" رو ببر بالا.
در گام دوم عزم راسخ و علی برکت ال.... هم بگوییم
اما کار کار کار کار
حرف نه!
علی برکت ال.... ضرب در صد !
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
مقصران اصلي نمايندگان مجلس هستند که به موقع استيضاح نميکنن
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
جناب آخوندي شما در مورد عملکرد خودتان پاسخگو باشيد
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
ايشون کارنامه درخشاني ندارن
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
اشکال از کاغذش است
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
جلوی چشم ۸۰ ملیون، چه کار مثبتی انجام دادید، جز توهین و بداخلاقي. یکی حرف میزنه که راهکار داشته باشه.
محمد
۱۵:۳۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
نمیشه این آدم ممنوع التصویر بشه؟
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
درود بر آخوندي
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
مسئول اتفاقات بازار مسکن خود اين اقاست
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
از مسکن مهر چه خبر اقاي وزير؟
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
دولت پنهان یعنی چي؟
علی
۱۷:۱۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
شاید به معنی کسانی است که سالها اقتصاد این کشور را در دست داضتند وخیلی تغییر دولتها برایشان مهم نبود وسیاست گذار ی اقتصادی کشوررا میکردند وبا گران کردن پراید در زمان دولیت احمدی نژاد لفظ (( کیلویی چند را ؟ ))از دهان او بیرون کشیدند وبا کارتلهای مفسد اقتصادی هماهنگ بودن
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
آقاي اخوندي بهتره جوابگوي وضع بازار مسکن باشه