سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلایه تکراری ترامپ: چرا اوباما هیچ کاری درباره مداخله روسیه در انتخابات نکرد

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر با مطرح کردن موضوع گزارش اف بی آی درباره مداخله روسیه در انتخابات این کشور، سلف خود را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق این کشور را در توئیتر هدف حمله لفظی قرار داد.

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد، نوشت: چرا رئیس جمهور اوباما وقتی پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) به او اطلاع داد در سپتامبر (پیش از انتخابات نوامبر) هیچ کاری درباره روسیه نکرد؟ او هیچ کاری نکرد و قصد هیچ کاری را نداشت!

پیش از این نیز ترامپ این موضوع را مطرح کرده و در توئیتر خود نوشته بود که چرا اوباما قبل از انتخابات و وقتی که از طرف اف بی آی از موضوع مداخله روسیه (در انتخابات) مطلع شد، هیچ کاری نکرد. در مورد دیگری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را هدف حمله لفظی قرار داد و در توئیتر نوشت: اگر دولت اوباما پیش از انتخابات ۲۰۱۶ از مداخله روس‌ها اطلاع داشت چرا هیچ اقدامی انجام نداد؟

این چندمین بار است که ترامپ، دولت پیشین آمریکا را به اتخاذ رویکرد محتاطانه در مقابل روس‌ها متهم می‌کند. پیشتر روزنامه واشنگتن پست گزارش داد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ در نامه‌ای فوق سری به اوباما، رئیس جمهور وقت خبر داده بود که روسیه دستورالعملی برای تحت تاثیر قرار دادن انتخابات آمریکا صادر کرده است.

بنابر گزارش واشنگتن پست، اوباما پس از اطلاع پیدا کردن از این موضوع چند راه برای جلوگیری و مقابله با آن در پیش گرفت، اما از بیم آن که اعتماد عمومی به انتخابات در میان مردم آمریکا صدمه ببینید، از علنی کردن این موضوع پرهیز کرد. در پی انتشار این گزارش، رئیس‌جمهور آمریکا که بار‌ها تحقیق و تفحص درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را خدعه دموکرات‌ها  برای کمرنگ کردن شکست‌شان خوانده، در توئیتی نوشت به جای تمرکز بر او بر روی این موضوع تمرکز شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.