سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت:

بیمارستان محور بودن از چالش‌های حوزه سلامت/ موافق گسست آموزش با نظام ارائه خدمت نیستیم

نمکی گفت: به هیچ وجه موافق گسست آموزش از نظام بهداشتی درمانی نیستیم.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت در حاشیه افتتاحیه دوازدهمین جشنواره شهید مطهری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه معاونت آموزشی این نشست را بر مبنای تحول نظام آموزش پزشکی برگزار کرده است، اظهار کرد: دراین برنامه شاهد حضور اساتید برجسته پزشکی، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشجویان و تمام صاحب نظران این حوزه بودیم.

وی افزود: در طول سال‌های پس از انقلاب، دستاورد‌های قابل توجهی در شاخص‌های ارزنده در زمینه بهداشت و درمان و نیز در عرصه آموزش علوم پزشکی داشته ایم که قابل تحسین است و ما امروز جزو یکی از بهترین کشور‌های منطقه شرق مدیترانه بوده و در رنکینگ‌های جهانی جایگاه ویژه‌ای داریم.

وزیر بهداشت یکی از چالش‌های پیش‌روی حوزه سلامت را، بیمارستان محور بودن آموزش پزشکی دانست و گفت: باید جامعه محور بودن آموزش را به جای بیمارستان محور بودن در آموزش پزشکی تقویت کنیم. دوره‌های آموزش را در همه رشته‌ها واکاوی کرده و طول مدت آموزش پزشکی را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم به سوالاتی ازقبیل اینکه چه کسی را با چه سطحی، با چه هزینه ای، توسط چه کسی و برای چه جایگاهی آموزش بدهیم، جواب دهیم و نیز بدانیم که فارغ التحصیلان ما چه مهارت‌هایی را کسب کنند که بتوانند در نظام ارائه خدمت مفید باشند، از کار‌های بزرگ است.

آشنایی با طب سنتی عامل اعتلای فرهنگ دانشجویان

به گفته نمکی، ادغام بعضی از دانش‌های بومی در علم پزشکی و آشنایی پزشکان با بزرگان طب سنتی و فرهنگ اصیل ایرانی از مواردی است که به اعتلای فرهنگ دانشجویان و افزایش ماندگاری در سرزمین مادری کمک می‌کند.

وزیر بهداشت بیان کرد: در دنیا به عنوان ایجاد انگیزه، فارغ التحصیل رتبه اول مستقیم وارد دوره تخصص می‌شوند، ماهم به این موضوع اعتقاد داریم و سالانه ۵۰-۶۰ دانشجو صاحب رتبه اول هستند که می‌توانند مستقیم به دوره‌های تخصص وارد شوند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از علل دستاورد‌های بزرگ چه درعرصه‌های بهداشت و درمان و چه آموزش عالی پزشکی، ادغام آموزش با نظام ارائه خدمت است، عنوان کرد: به هیچ وجه موافق گسست آموزش عالی پزشکی از نظام بهداشتی درمانی نیستیم، چرا که این دو، جزء لاینفک هم هستند، اما راهکار‌هایی را در دست مطالعه داریم تا روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، وقت بیشتری را به بحث آموزش و پژوهش اختصاص دهند تا گرفتاری‌های آن‌ها در حوزه بهداشت و درمان، آن‌ها را از کیفیت آموزش پزشکی غافل نکند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.