سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رزمایش پرتوی شهدای خلیج فارس صبح امروز در بوشهر برگزار می‌شود

رزمایش پرتوی شهدای خلیج فارس به منظور آمادگی دستگاه‌های مختلف و مردم برای مدیریت حوادث احتمالی در بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رزمایش پرتوی شهدای خلیج فارس با حضور مردم و دستگاه‌های اجرایی استان در اطراف نیروگاه اتمی بوشهر برگزار می‌شود.

این رزمایش با نظارت و مشارکت ستاد مدیریت بحران استان بوشهر و سازمان پدافند غیرعامل و با حضور دستگاه‌های انتظامی، امدادی، درمانی و خدماتی در محدوده پیرامون نیروگاه اتمی بوشهر و روستاهای اطراف با حضور مردم برگزار خواهد شد.

در این رزمایش بخشی از روستاهای هلیله و بندرگاه که در نزدیکی نیروگاه اتمی هستند تخلیه و به شهر عالیشهر منتقل خواهند شد.

این رزمایش‌ زیر نظر سازمان انرژی اتمی ایران و مورد تائید آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

آمادگی کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر در رویارویی با بحران احتمالی، حفاظت و مراقبت مرم و آموزش‌های لازم در برابر حوادث و آسیب‌های احتمالی ناشی از تشعشعات پرتوی و آموزش دستگاه‌های اجرایی و آمادگی و هماهنگی لازم در مواقع بحران احتمالی است.

سردار علی اصغر زارعی جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل پیش از این گفته بود، بر اساس دستورالعمل آژانس بین المللی انرژی اتمی، کشورهای صاحب نیروگاه اتمی باید چنین رزمایش‌هایی را برگزار کنند.

وی بر ایمنی نیروگاه بوشهر نیز تاکید کرده و گفته بود، این نیروگاه زیر نظر آژانس ساخته شده و فعالیت آن بارها به تائید آژانس بین المللی انرژی اتمی رسیده است.

در روزهای گذشته صداوسیمای مرکز بوشهر برنامه‌های مختلفی برای آگاهی مردم از این رزمایش پخش کرده و به گفته سید حسین ناظر مدیرکل صداوسیمای این مرکز امروز ۱۷ گروه رسانه‌ای رزمایش را پوشش خواهند داد.

انتهای پیام/ک

رزمایش پرتوی بوشهر صبح امروز برگزار می‌شود

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.